روحانی 28 آذرماه به توکیو سفر می کند


روحانی 28 آذرماه به توکیو سفر می کند

پکن- ایرنا- خبرگزاری جی جی ژاپن گزارش کرد: «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران روز 19 دسامبر برابر با 28 آذرماه به دعوت «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن به توکیو سفر می کند.

خبرگزاری جی جی روز سه شنبه گزارش کرد روحانی در جریان این سفر با «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن دیدار و با وی درباره مسایل مهم دوجانبه، منطقه ای و بین المللی رایزنی و گفت و گو خواهد کرد.

این گزارش می افزاید ژاپن تلاش های گسترده ای را برای برون رفت از چالش های موجود در مسیر توافق هسته ای شروع کرده است این مساله نیز از موضوعاتی است که طرفین درباره آن مذاکراتی انجام خواهند داد.

همزمان روزنامه ژاپن تایمز برای اولین بار از قول نخست وزیر این کشور نوشته که مباحثات و رایزنی ها برای سفر رییس جمهوری ایران به ژاپن در جریان است.

آبه گفت که ما به گفت و گوها و تلاش های دیپلماتیک برای کاستن از تنش ها و برون رفت از چالش ها و بازگرداندن ثبات به منطقه ادامه خواهیم داد.

ژاپن تایمز افزوده است توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ ایران و تنش ها در ارتباط با خروج آمریکا از این توافق در سال گذشته و همچنین موضوع اعزام نیرو از سوی ژاپن به منطقه و اوضاع و تحولات خاورمیانه از جمله مسایل قابل طرح در دیدار مقام های ژاپن با روحانی خواهد بود.

این گزارش تاکید می کند که اگرچه ژاپن مناسبات نزدیکی با آمریکا دارد اما همزمان دارای روابط بسیار دوستانه ای با ایران به عنوان یک کشور مهم خاورمیانه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج