دستگیری اعضای دو فرقه نوظهور در اردبیل


رئیس کل دادگستری استان اردبیل:متهمین در بازجویی ها اکثر اقدامات غیرقانونی خود را قبول کردند و روند پیگیری های قضایی در حال انجام است.

دستگیری اعضای دو فرقه نوظهور در اردبیل
صدای ایران-اردبیل- عتباتی رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: افرادی با سوء استفاده از عقاید وافکار شهروندان مخصوصا افراد ناآگاه وکم اطلاع در مباحث عقیدتی و با باب کردن یکسری مفاهیم جدید و عرفان های کاذب و نوظهور که هیچ گونه مبنای عقلی ، شرعی و قانونی ندارد ، ضمن امیدوارکردن افراد به امور واهی وخلاف واقع اقدام به سوء استفاده های مالی وکسب مال نامشروع از این طریق نمودند . وی افزود: با صدور دستورات قضایی و رصدهای انجام شده مشخص شد این گروه با جذب تعدادی از شهروندان وبرگزاری دوره های آموزشی اقدام به گمراه نمودن افراد واشخاص می کردند.
عتباتی بیان کرد: عوامل وافراد این فعالیت غیرقانونی شناسایی ودر بازرسی های صورت گرفته حجم قابل توجهی از اسناد و مدارک و وسایلی که برای مقاصد خود استفاده می کردند کشف وتوقیف شد ومتهمین در بازجویی ها اکثر اقدامات غیرقانونی خود را قبول کردند و روند پیگیری های قضایی در حال انجام است.
به نوشته خبرگزاری صدا و سیما رئیس کل دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه لازم است خانوده ها با هوشیاری مضاعف نظارت وکنترل کافی بر رفتار و اعمال فرزندان خود داشته باشند افزود: نهادها آموزشی و فرهنگی نیز باید خطرات فعالیت های اینچنینی وسوء استفاده هایی که احتمال دارد در این زمینه صورت گیرد به صورت صریح وشفاف در اختیار شهروندان وجوانان قرار دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید