جلوگیری نهاد شورایاری‌ها از شکل گیری حرکات توده‌ای و هیجانی


هاشمی رفسنجانی گفت::شورایاری‌ها از حرکات هیجانی و توده‌ای جلوگیری می‌کنند.

بجلوگیری نهاد شورایاری‌ها از شکل گیری حرکات توده‌ای و هیجانیه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در همایش شورایاران منطقه ۱۹ گفت: همانطور که می‌دانید شورای محله یک نهاد مویرگی از فصل مترقی از قانون شوراهاست که آیت الله طالقانی بنیان گذار ان بود.

رئیس شورای شهر تهران افزود: برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها با مشکلاتی مواجه شدیم، اما پیگیری‌های لازم انجام شد و در نهایت توانستیم این انتخابات را برگزار کنیم که جا دارد از مردم منطقه ۱۹ تشکر کنم که با جدیت در انتخابات شرکت کردند.

هاشمی رفسنجانی بیان کرد:شورایاری‌ها و شورای شهر از یک جنس هستند و باید بدانیم شورایاری‌ها نظر مستقیمی در بهبود شرایط منطقه دارند، زیرا ما در مدیریت شهری بیشتر کار نظارت را انجام می‌دهیم.

او ادامه داد:اگر جامعه مدنی نداشته باشیم جامعه به سمت توده‌ای شدن حرکت می‌کنیم که در بازه زمانی مشخص حرکات هیجانی زیادی انجام می‌دهند.

رئیس شورای شهر تهران افزود:اتفاقات آبان ماه حرکت توده‌ای بود که اگر ما در مدیریت کلان به موضوع جامعه مدنی توجه می‌کردیم شاهد اتفاقات و حوادث آبان ماه نبودیم.

هاشمی رفسنجانی بیان کرد:شورایاری‌ها از حرکات هیجانی و توده‌ای جلوگیری می‌کنند.

او ادامه داد: توقع ما در شورای شهر این است که شورایاران که به عنوان مشاور شورای شهر هستند اگر مشکلات را مطرح می‌کنند باید راه حل آن را نیز ارائه کنند، زیرا ما در شورای شهر به راهکار‌های شما شورایاران برای حل مشکلات نیاز داریم.

رئیس شورای شهر تهران افزود: خوشبختانه کم کم این اتفاق در حال رخ دادن است و شورایاران وارد مسائل شدند و مشکلات را مطرح می‌کنند و امیدواریم شورای شهر بتواند برنامه‌ها را بر اساس اولویت بندی‌ها ارائه کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در