ورود پرندگان مهاجر به تالاب استیل آستارا


ورود پرندگان مهاجر به تالاب استیل آستارا

آستارا - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا از ورود پیش‌قراولان پرندگان مهاجر مناطق شمالی قاره‌های اروپا و آسیا، به تالاب استیل این شهرستان خبر داد.

مصطفی فلاح روز سه شنبه اظهار کرد: حدود ۲۰ پرنده پلیکان و خوتکا با سرد شدن مناطق شمالی قاره اروپا و آسیا به شمال غرب گیلان وارد شده اند و حضور آنها در اراضی تالابی و جلگه ای آستارا موقتی است.

وی افزود: آستارا در کریدور ورود این پرندگان قرار دارد و پس از ورود نخستین گروه آنها، گروهی دیگر نیز تا اواخر زمستان به زیستگاه های این شهرستان وارد خواهند شد.

وی بیان کرد: به طور معمول مقصد بعدی پرندگان مهاجر، تالاب ها و آبگیرهای دیگر استان های گیلان، مازندران و گلستان است.

فلاح ادامه داد: گشت های منظم یگان حفاظت محیط زیست آستارا در محدوده تالاب استیل و پناهگاه حیات وحش ادامه دارد و شکارچیان پرندگان مهاجر، دستگیر و به محاکم قضایی معرفی می شوند.

تالاب استیل با ۱۳۸ هکتار وسعت در هفت کیلومتری شهر آستارا، مأمن جوجه آوری بیش از چهار هزار و ۵۰۰ قطعه پرندگان باکلان کوچک و اگرت است و از مهم ترین قطب های گردشگری و نخستین ایستگاه فرود پرندگان مهاجر در پاییز و زمستان محسوب می شود و در برخی سال ها تعداد پرندگان مهاجر فرود آمده در آن، به هفت هزار قطعه رسیده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و طبیعت کوهستانی، جنگلی و جلگه ای در غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس