پویش های مردمی « گران نخریم» و «بی قیمت نخریم» در قم راه اندازی شد


پویش های مردمی « گران نخریم» و «بی قیمت نخریم» در قم راه اندازی شد

قم-ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: برای جلوگیری و مقابله مردمی با گران فروشی در استان پویش‌های مردمی « گران نخریم» و «بی قیمت نخریم» درقم راه اندازی شده‌است.

محمود سیجانی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار در سالن جلسات استانداری قم افزود:‌عدم نصب برچسب قیمت و گران فروشی بیشترین فراوانی تخلف را در ۲ ماه اخیر استان قم به خود اختصاص داده‌است.

وی اضافه کرد: در صورتی که این دو پویش به درستی در سطح استان دنبال شود، بخش عمده ای تخلفات مربوط به گرانی فروشی در استان قم از بین می رود.

وی همچنین با اشاره به تدابیر استان در تامین میوه شب عید گفت: کمیته راهبردی تامین میوه شب به زودی در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تشکیل و راه اندازی می شود.

ذخیره کالاهای اساسی قم رضایت بخش است

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم نیز بیان کرد: ذخیره کالاهای اساسی قم رضایت بخش است و مشکلی از این نظر در سطح استان احساس نمی شود.

بهزاد رادمنش اضافه کرد: از ابتدای سال جاری گندم و آرد به میزان نیاز استان ذخیره سازی شده و قم نگرانی از بابت احساس نخواهد کرد.

وی همچنین بیان کرد: برای توزیع و جذب سهمیه برنج با نرخ تنظیم بازار استقبال مطلوبی از سوی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای استان صورت گرفته است.

وی گفت: از ابتدای آذرماه با استقبال فروشگاه‌های زنجیره ای بیش از ۵۰۰ تن برنج تنظیم بازاری جذب و در بین مردم توزیع شده‌است.

وی بیان کرد: ترغیب فروشگاه های زنجیره ای استان برای جذب برنج می تواند در تعدیل قیمت این محصول در استان موثر باشد.

وی گفت: ۲ هزار و ۵۵۰ تن شکر از ابتدای آذرماه سال جاری در استان قم جذب و در سطح اصناف و صنعت استان توزیع شده‌است.

نظارت و بازرسی از بازار قم ۲۸ درصد افزایش یافت

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز در ادامه جلسه بیان کرد: بعد از اصلاح قیمت سوخت، نظارت و بازرسی از بازار و واحدهای صنفی استان در مقایسه با قبل از آن ۲۸ درصد افزایش یافته است.

احمد سمیعی نسب اضافه کرد: در۲۴ روز بعد از اصلاح قیمت سوخت، ۵ هزار و ۶۴۴ مورد بازرسی از بازار و اصناف قم انجام و ۶۴۴ پرونده تخلف تشکیل شده‌است.

وی ادامه داد: از این بین ۹۶۶ تخلف مکشوفه به ارزش ریالی بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال تشکیل شده‌است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد پرونده های مکشوفه و تشکیل پرونده های تخلف بعد از اصلاح قیمت سوخت بالغ بر ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

سمیعی نسب اضافه کرد: عدم درج قیمت و گران فروشی بیشترین فراوانی تخلفات را بعد از اصلاح قیمت سوخت داشته است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به فعالیت سامانه ۱۲۴ شکایات مردمی سازمان صمت خاطرنشان کرد: از بعد اصلاح قیمت سوخت بیش از ۴۱ هزار بار با این سامانه تماس حاصل شده است.

وی افزود: از این بین یکهزار و ۵۵۹ تماس قابلیت پیگیری داشته که بازرسان سازمان صمت به یکهزار و ۱۲۰ مورد تخلف رسیدگی کرده اند، تعداد تماس با سامانه ثبت شکایات ۱۲۴ سازمان صمت بعد از اصلاح قیمت سوخت ۹۷ درصد افزایش یافته است.

شکاف ۲۰ هزار تومانی در قیمت واقعی و بازار گوشت دام در قم

سپس معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم عنوان کرد: قیمت گوشت گوساله و دام سنگین یک فاصله ۲۰ هزار تومانی بین قیمت واقعی و آن چیزی که در بازار عرضه می شود وجود دارد.

اصغر همت اضافه کرد: گوشت دام سنگین در بدترین شرایط باید تا قیمت ۷۰ هزار تومان باید عرضه شود در حالی که این محصول در سطح بازار با بیش از ۸۵ هزار تومان به دست مردم می رسد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: قیمت گوجه فرنگی در گلخانه های استان به قیمت ۹ هزار تومان بارگیری می شود اما در سطح بازار با قیمتی کمتر از ۱۵ هزار تومان به دست مردم نمی رسد که باید برای این مساله هم تدبیری اندیشیده شود.

مدیرکل دامپزشکی قم نیز بیان کرد: در آذر ماه سال جاری بیش از ۴۸۱ هزار مورد جوجه ریزی در قم انجام گرفته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵ درصد رشد داشته است.

محمد مهدی رفیعی اضافه کرد: همچنین جوجه ریزی آبان ماه سال جاری نیز با بیش از یک میلیون هفتصد مورد نسبت به سال گذشته فزایش یافته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان اراک و ساوه