بررسی حضور غیر قانونی آمریکا در سوریه در نشست آستانه


فرستاد پوتین در امور سوریه: در نشست آستانه درباره حضور غیرقانونی آمریکا در سوریه گفتگو خواهد شد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، الکساندر لاورنتیف فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در امور سوریه گفت: در نشست چهاردهم آستانه درباره حضور غیرقانونی آمریکا در خاک سوریه گفتگو خواهد شد.

لاورنتیف افزود: شرکت کنندگان در چهاردهمین دور از گفتگو‌های آستانه درخصوص همه امور مرتبط با سوریه از جمله حضور غیرقانونی نیرو‌های آمریکائی در خاک این کشور گفتگو خواهند کرد.
لاورنتیف که امروز در جمع خبرنگاران حاضر در نورسلطان پایتخت قزاقستان سخن می‌گفت افزود: من معتقدم آمادگی لازم را برای گفتگو درخصوص اوضاع کل مناطق سوریه و از جمله مسئله حضور غیرقانونی آمریکا در این کشور را که هدف آن سوء استفاده از منابع طبیعی این کشور است، داریم.
الکساندر لاورنتیف همچنین بر ضرورت مسئولیت پذیری ترکیه در منطقه کاهش تنش در استان ادلب تاکید کرد و گفت: باج خواهی گروه‌های تروریستی مستقر در این منطقه به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.
سانا افزود: هسته‌های تروریستی متعددی که اکثراً وابسته به گروهک تروریستی جبهۀ النصرۀ هستند در ادلب و روستا‌های اطراف آن پراکنده هستند و به روستا‌ها و ایست بازرسی‌های واقع در حومه شمالی حماه را مورد تعرضات خود قرار می‌دهند. دو روز پیش یک شهروند غیرنظامی و یک کودک در حملات راکتی این افراد به روستای العزیزیۀ و السقلبیۀ در حومه حماه کشته شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در