سناتور‌های دموکرات خواهان اخراج مشاور نژادپرست ترامپ شدند


سناتور‌های دموکرات خواهان اخراج مشاور نژادپرست ترامپ شدند

دموکرات‌های مجلس سنای آمریکا با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور این کشور خواستار برکناری یکی از مشاوران او شدند.

سناتور‌های دموکرات خواهان اخراج مشاور نژادپرست ترامپ شدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، دموکرات‌های سنا از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواستند تا «استفان میلر» مشاور کاخ سفید را به دلیل برخی ایمیل‌های جنجالی از سمت خود برکنار کند.

۲۷ سناتور دموکرات به همراه «کاملا هریس» نماینده دموکرات کالیفرنیا، روز دوشنبه در نامه‌ای به ترامپ خواستار اخراج فوری میلر از کاخ سفید شدند. در متن نامه سناتور‌های آمریکایی آمده است: گزارش‌های اخیر تأیید می‌کند که وی ایدئولوژی‌های ملی‌گرای سفیدپوستی و ضد مهاجرتی را توسعه داده است. ادامه کار با او به عنوان طراح ارشد ساسیت‌های مهاجرتی، تبعیض علیه افراد رنگین پوست در جهت پیشبرد آرمان‌های ملی‌گرایی سفید پوستی را تضمین می‌کند. او باید از سمت خود برکنار شود.

این تازه‌ترین واکنش دموکرات‌ها به انتشار خلاصه‌ای از ایمیل‌های میلر است که در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ از سوی او به عنوان دستیار جف سشنز ارسال شده است. ایمیل‌های دستیار کاخ سفید حاوی ارجاعات و لینک به نشریات مرتبط با ملی گرایی سفید پوستی است و نشان می‌دهد که او چگونه در هماهنگی با یک وبسایت خبری طرفدار ایدئولوژی سفید برتر پنداری در زمان انتخابات اولیه جمهوری خواهان در سال ۲۰۱۶ همکاری داشته است.

کاخ سفید تاکنون از اظهارنظر در خصوص ایمیل‌های جنجالی مشاور ترامپ خودداری کرده است. دموکرات‌ها در نامه خود اینگونه استدلال کردند که ایدئولوژی سفید برتر پندارانه آشکار میلر می‌تواند بر سیاست‌های ترامپ بویژه در حوزه مهاجرتی تاثیر بگذارد.

ماه گذشته نیز بیش از ۱۰۰ نماینده دموکرات مجلس آمریکا خواستار استعفای میلر شده بودند. بیش از ۵۰ گروه حقوق مدنی با ارسال نامه جداگانه‌ای به رئیس جمهور آمریکا خواستار برکناری مشاور نژادپرست او شدند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان