دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان رتبه نخست کشور در جذب دانشجو را دارد


دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان رتبه نخست کشور در جذب دانشجو را دارد

زاهدان- ایرنا- رییس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: این دانشگاه و پردیس‌های زیرمجموعه آن در نیمسال اول سال تحصیلی جاری رتبه نخست کشور در جذب دانشجو با میانگین 59 درصد را داشته است.

دکتر سلطانعلی میر روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تعامل دانشگاه و رسانه بسیار مهم است و باید این رابطه به صورت ۲ طرفه انجام شود.

وی ادامه داد: رسانه به عنوان پل ارتباطی میان مردم و مسوولان می‌تواند همواره نکات، پیشنهادات و انتقادات مردم را به اطلاع مسوولان رسانده و نقش خود را برای ارتباط ۲ طرف بخوبی ایفا کند.

رییس دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان بیان کرد: این دانشگاه در آستانه سه رویداد مهم سالروز تاسیس دانشگاه آزاد این استان، هفته پژوهش و سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی در ۴۵ نقطه سیستان و بلوچستان دارای مراکز آموزشی از مقطع پیش دبستانی تا دکتری است.

وی تصریح کرد: ۳۷ سال از تاسیس دانشگاه آزاد در سیستان و بلوچستان می گذرد و ۱۱۰ هزار دانشجو از سال ۶۱ تاکنون از مراکز آموزشی این دانشگاه در استان دانش‌آموخته شده‌اند.

دکتر میر اظهار داشت: هم اینک ۳۰ هزار دانشجو در واحدهای آموزشی این دانشگاه تا مقطع دکتری مشغول به تحصیلند که ۹۵ درصد آنان را جوانان بومی سیستان و بلوچستان تشکیل می دهند.

رییس دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این دانشگاه امروز از گسترده ترین دانشگاه های کشور از نظر کمی و کیفی است گفت: امروز ۳۴۰ رشته در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه در حال ارائه خدمات علمی و آموزشی به دانشجویان هستند.

وی تصریح کرد: در حوزه مدارس از جمعیت ۶۰۰ هزار نفری دانش آموزان در حال تحصیل در سیستان و بلوچستان یک درصد آنان در آموزشگاه‌های زیرپوشش این دانشگاه در حال تحصیل هستند که در حال برنامه ریزی برای دریافت سهم بیشتر این حوزه آموزشی هستیم.

میر ادامه داد: ۲۷ آذر ماه جاری همایش بین المللی قیام تاریخی عاشورا از منظر اهل سنت در شهرستان ایرانشهر برگزار می‌شود که تاکنون ۴۰ مقاله به ویژه از کشورهای همسایه ارائه شده که پنج مقاله برای ارائه و سخنرانی برگزیده شده‌است.

وی بیان کرد: برگزاری همایش گام دوم انقلاب، همایش رونق تولید، برگزاری هفت اجلاس نخبگان تشیع و تسنن در واحدهای دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان از جمله برنامه های مهم این دانشگاه است که به زودی اجرایی خواهند شد.

رییس دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان در حوزه پژوهش تصریح کرد: رتبه علمی دانشگاه آزاد واحد این استان در سال ۹۷ از بین بیش از ۲ هزار واحد دانشگاهی رتبه ۵۰ را بدست آورده است.

وی افزود: انتخاب پایان نامه برتر کشور در حوزه ریزگردها، پژوهش طرح برون دانشگاهی در حوزه محیط زیست، کسب مقام سوم در حوزه سازه‌های ماکارونی و کسب رتبه برتر در سال گذشته در حوزه نمایشگاهی از جمله افتخارات حوزه پژوهش دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان است.

میر در خصوص اعطا وام دانشجویی گفت: در حوزه پردیس تخفیف ۱۵ تا ۳۰ درصدی شهریه، اعطا وام ۵۰ درصدی به دانشجویان مقطع دکتری تخصصی با اقساط ۲۰ ماه و اعطای وام های کوتاه مدت از جمله تسهیلات در نظر گرفته شده در این بخش است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج