معاون استاندار: زیرساخت‌های گردشگری در استان سمنان تقویت شود


معاون استاندار: زیرساخت‌های گردشگری در استان سمنان تقویت شود

سمنان- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان از گردشگری به عنوان صنعت درآمدزا یاد کرد و گفت: زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری در استان تقویت شود.

منوچهر فخری روز سه‌شنبه در آیین کلنگ‌زنی ساخت مجتمع فرهنگی و گردشگری در شهرستان سرخه ابراز داشت: استان سمنان به دلیل همجواری با پایتخت کشور و قرارگیری در مسیر زائران امام‌رضا(ع) ظرفیتی مناسب برای تقویت و توسعه گردشگری دارد و تامین زیرساخت‌ها موجب جذب گردشگر می‌شود.
وی ادامه داد: شروع عملیات ساخت مجتمع فرهنگی و گردشگری سرخه یکی از اقدام‌های موثر برای تامین زیرساخت به منظور توسعه گردشگری و جذب گردشگر است.
وی یادآور شد: مجتمع فرهنگی و گردشگری سرخه به دلیل قرار گیری در مسیر زائران امام رضا (ع) کارکرد کشوری دارد و مختص استان سمنان نیست.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بیان کرد: کشورهای دیگر، با مهیا کردن زیرساخت‌ها، گردشگران زیادی را جذب می‌کنند و برابر با درآمد نفتی کشور از صنعت گردشگری درآمد دارند.
فخری با بیان اینکه استان سمنان در کنار کوهپایه و مناطق جنگلی، کویر هم دارد، خاطرنشان کرد: استان به واسطه تعداد زیاد بنای تاریخی و تنوع اقلیمی، استعداد توسعه گردشگری دارد و مسوولان این حوزه را در اولویت قرار دهند .
محمد خیاطیان معاون توسعه مدیریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به منظور کلنگ‌زنی طرح مجتمع فرهنگی و گردشگری سرخه در برنامه یک روزه به استان سمنان سفر کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403