برج فرهنگ و هنر خراسان جنوبی از حرف تا عمل


برج فرهنگ و هنر خراسان جنوبی از حرف تا عمل

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی آبان امسال در نشست صمیمی با رؤسای انجمن‌های فرهنگی و هنری استان از برنامه ساخت برج فرهنگ و هنر در بیرجند خبر داد و اکنون مشاور در حال بازنگری طرح اولیه است.

مهرماه امسال بود که در بازدیدهای استاندار خراسان جنوبی از سطح شهر بیرجند، نبود یک مجتمع فرهنگی و هنری درخور که بتواند نیاز هنرمندان و فرهیختگان شهر را برطرف کند و فضایی مناسب برای گذران اوقات فراغت مردم باشد، به عنوان یکی از مهمترین معضلات شهر عنوان شد.

محمدصادق معتمدیان همان جا رفع این نیاز را از اولویت‌های شهر برشمرد و آبان ماه در نشست صمیمی با رؤسای انجمن‌های فرهنگی و هنری استان از انتخاب مکانی وسیع در حد ۱۰ هکتار برای احداث «برج فرهنگ و هنر» خبر داد که با استفاده از نمادهای استانی در مجاورت سالن آمفی تئاتر شهرداری بیرجند شکل می‌گیرد.

وی در آن نشست از پیش بینی همه زیرساخت‌های موردنیاز هنرمندان فعال در حوزه هنرهای هفتگانه، انجمن‌ها، نگارخانه‌ها، سالن تئاتر و... در این مکان گفته بود که جانمایی اولیه آن صورت گرفته و یکی از قوی‌ترین مشاوران معماری کشور که در سطح بین‌المللی نیز کارنامه دارد، برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده است و با برنامه ریزی های انجام گرفته، مراحل اجرایی کار از سال آینده آغاز می‌شود.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی حالا بعد از گذشت مدتی کوتاه، مشاور برای بررسی طرح اولیه‌اش به معاونت عمرانی استانداری فراخوانده شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در جلسه بررسی طرح اولیه برج فرهنگ و هنر استان، مهلت ۱۵ روزه را برای بازنگری طرح اولیه این پروژه با استفاده از نظرات تخصصی دستگاه تعیین کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی مکلفند نظرات تخصصی و کارشناسانه خود را در اختیار مشاور پروژه قرار دهند.

سید کمال‌الدین میرجعفریان گفت: در زمینه جانمایی فضای داخلی و شکل بیرونی این مجموعه باید تمامی ملاحظات جمعیتی، اعتقادی، فرهنگی، اقتصادی و... استان لحاظ شود.

وی با اشاره به دستور استاندار مبنی بر احداث و ایجاد مجموعه‌ای فرهنگی و هنری در مرکز استان خاطرنشان کرد: از آن جا که شهرداری، احداث باغ مشاهیر و مفاخر را در برنامه داشت به همین جهت مشاور مکلف شد پروژه را به گونه‌ای طراحی کند که مجتمع فرهنگی هنری و باغ مفاخر در کنار هم دیده شوند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: مشاور پروژه بعد از دریافت تمامی نظرات و جمع‌بندی آنها، با رعایت همه ملاحظات بومی و منطقه‌ای، طرحی کامل را تا ۱۵ روز آینده ارائه خواهد کرد تا بعد از بررسی نهایی توسط کارشناسان فنی، برای شروع عملیات اجرایی به تایید استاندار برسد.

در این نشست که با حضور مدیرکل دفتر فنی استانداری، فرماندار و شهردار بیرجند، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارشناسان حوزه‌های مرتبط برگزار شد، بر نگاه ویژه طرح به بوم منطقه، فرهنگ حاکم، باورها و اعتقادات مردم تاکید و رفع نیازهای رفاهی، تفریحی مردم در قالب برنامه‌های فرهنگی و هنری به عنوان مهمترین هدف مجموعه از طراحی و اجرای این پروژه عنوان شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای عکس ناجور نعیمه نظام دوست در ویلای کردان ! / فتوشاپ نیست خودم بودم + فیلم