اطلس جامع گردشگری غذا در اردبیل تدوین می‌شود


اطلس جامع گردشگری غذا در اردبیل تدوین می‌شود

اردبیل - ایرنا - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: غذاهای بومی استان با همکاری فعالان صنعت غذا شناسایی شده و در حال تهیه اطلس جامع گردشگری غذا هستیم.

صغری فرشی روز سه‌شنبه در نشست با فعالان صنایع غذایی افزود: گردشگری غذا نیازمند غذاهای مرغوب و جذاب است و جلسات متعددی برای وارد شدن غذاهای بومی به منوی رستوران‌ها برگزار شده است.

او بیان‌کرد:گردشگری غذا در رتبه‌های اول در جذب گردشگران در دنیا قرار دارد و با تدوین این اطلس غذاهای بومی استان به گردشگران معرفی خواهد شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: در نظر داریم یک تور گردشگری غذا از استان های مختلف کشور به مقصد یکی از آموزشگاه‌های استان تعریف کنیم.

وی اظهارداشت: در این خصوص از ظرفیت نهادهای آموزشی از جمله جهاد دانشگاهی نیز بهره‌مند خواهیم شد.

به گزارش ایرنا ، تاکنون مهارت تهیه هفت نوع غذای سنتی استان اردبیل به ثبت ملی رسیده که شامل کته نان با سبزیجات، پیچاق‌قیمه، قره حالوا، قیماق، هدیک آشی، فطیر مشگین‌شهر و قوروت می‌باشند.

تمامی مهارت‌های ذکر شده در میراث ناملموس کشور به ثبت رسیده تا علاوه بر صیانت از آن، بتوان نسبت به معرفی گسترده‌تر غذاهای سنتی استان اقدام کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید