سریال‌های جدید تلویزیون با بیش از 200 بازیگر


سریال‌های جدید تلویزیون با بیش از 200 بازیگر

رسانه‌ملی سریال‌های متعددی را در دست تولید دارد که 200 بازیگر در آنها مشغولند؛ در این بین تعداد کارگردانان و بازیگران محبوب کم نیست.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از روابط عمومی صداوسیما، کارگردانانی چون سیروس مقدم، سعید آقاخانی، کیانوش عیاری، مسعود اطیابی، ابوالقاسم طالبی و ... این روزها مشغول ساخت سریال در تلویزیون هستند و بیش از ۲۰ سریال در تلویزیون در حال تولید است.

چهار مجموعه برای شبکه یک

شبکه یک سیما چهار مجموعه را در مرحله تولید دارد. «۸۷ متر»، «بعد از آزادی»، فصل دوم «نون. خ» و «پایتخت ۶» مجموعه‌هایی هستند که برای این شبکه تولید می‌شوند.

کیانوش عیاری نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده «۸۷ متر» است. در این مجموعه، علی دهکردی، مهران رجبی، فریبا کامران، شهین تسلیمی، دیبا زاهدی، حسین سلیمانی، فریده سپاه منصور، محمد بحرانی، سعید پیردوست، ملیکا شریفی، مرحوم حسین محب اهری و ... بازی می‌کنند.

مجموعه دیگری که از شبکه یک سیما پخش خواهد شد، «بعد از آزادی» است که سعید سعدی تهیه‌کننده آن است و کارگردانی آن را محمدعلی باشه آهنگر بر عهده دارد. نیلوفر محلوجی هم نویسنده‌ آن است. باشه آهنگر که تولید شش اثر سینمایی را در کارنامه خود دارد، دو مجموعه را هم برای تلویزیون ساخته است. تا صبح (۱۳۸۵) و نیمه گمشده (۱۳۷۸) مجموعه‌هایی است که توسط این کارگردان تولید و پخش شده است. «بعد از آزادی» با بازی خسرو شهراز، رضا داودنژاد، اندیشه فولادوند، اصغر همت، قاسم زارع، مرتضی اسماعیل کاشی، سام کبودوند، سارا شاهرودیان، حسین باشه آهنگر، رامین سیار دشتی و ... ساخته می‌شود.

فصل دوم مجموعه طنز «نون. خ» که به تهیه‌کنندگی مهدی فرجی ساخته می‌شود، قرار است در ایام رمضان از شبکه یک سیما به روی آنتن برود. همچون فصل قبل، سعید آقاخانی کارگردان و امیر وفایی نویسندگی این سریال را برعهده دارند. سعید آقاخانی، فریده سپاه منصور، حمیدرضا آذرنگ، سیروس میمنت، نعیمه نظام دوست و ... بازیگران فصل جدید «نون. خ» هستند.

«پایتخت ۶» به تهیه‌کنندگی الهام غفوری و کارگردانی سیروس مقدم، به تازگی کلید خورده است. محسن تنابنده و آرش عباسی نویسندگی این کار را بر عهده دارند. مقدم تاکنون ساخت ۳۵ مجموعه تلویزیونی را در کارنامه خود دارد. در این سریال بازیگرانی چون محسن تنابنده، احمد مهران فر، ریما رامین فر، مهران احمدی، نسرین نصرتی و ... حضور دارند.

سریال «افرا» به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان و تهیه کنندگی مجید مولایی نیز که به قلم پدرام پورامیری نوشته شده است با بازیگرانی همچون، مسعود کرامتی، وحید رهبانی، خاطره اسدی، مریم سرمدی، بهادر مالکی، مریم بوبانی و ... در حال تولید است.

هشت مجموعه برای شبکه دو

مجموعه «شاهرگ»، سریالی است که محمدرضا شفیعی تهیه‌کننده آن است و به کارگردانی جلال اشکذری با گروهی از بازیگران از جمله نیما رئیسی، عباس غزالی، مهدی سلوکی، سیروس گرجستانی، مارال فرجاد، آزاده زارعی، حسین پاکدل، افسانه کمالی، شادی کرم رودی و ... روی آنتن شبکه دو سیما خواهد رفت. اشکذری سال ۱۳۹۳ هم سریال «حانیه» را برای تلویزیون ساخت و کارگردانی چهار فیلم تلویزیونی هم از دیگر فعالیت‌های اوست. کریم لک زاده نویسندگی این مجموعه را به عهده دارد.

«قصه‌های کامیون» مجموعه دیگری است که در این شبکه تولید خواهد شد. مسعود اطیابی کارگردان این مجموعه است. تهیه‌کنندکی «قصه‌های کامیون» را ابراهیم آرزو و نویسندگی آن را شهروز شکورزاده بر عهده دارند. مهدی‌ هاشمی، بیتا سحرخیز، شهاب عباسی، علی‌هاشمی، بهنام شرقی، نسرین مقانلو، سیاوش مفیدی، امید روحانی و ... از بازیگران این مجموعه در دست تولید هستند.

«از سرنوشت» شامل سه مجموعه به تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان است. کارگردان فاز یک و سه این مجموعه، محمدرضا خردمندان است. محمدمحمود سلطانی و روح ا... صدیقی نویسنده این مجموعه هستند، بازیگرانی همچون پوریا پورسرخ، مجید واشقانی، لیلا بلوکات، مریم کاظمی، علیرضا استادی، راستین عزیزپور، امیررضا فرامرزی، میترا رفیع، مهرداد فلاحتگر، حبیب دهقان نسب، حسین پاکدل، کیسان دیباح، دارا حیایی و ... در این مجموعه به ایفای نقش می پردازند.

کارگردان فاز دوم مجموعه از سرنوشت، علیرضا بذرافشان است. بذرافشان ۱۱ سریال را از سال ۱۳۷۹ نویسندگی کرده است. او سه مجموعه «نابرده رنج»، «گسل و هفت سنگ» را کارگردانی کرده است. علیرضا آرا، مائده طهماسبی، فاطیما بهارمست، سیدمهرداد ضیایی، شبنم فرشادجو، مهدی صبایی، فریبا نادری و ... در این مجموعه جلوی دوربین بذرافشان رفته‌اند.

سومین فصل مجموعه «بچه مهندس ۳»، به کارگردانی علی غفاری، تهیه کنندگی سعید سعدی و نویسندگی حسن وارسته در دست ساخت است. این سریال با بازی فرهاد قائمیان، کامران تفتی، مجید مظفری، مونا فرجاد، ثریا قاسمی، روزبه حصاری و ... تولید می‌شود.

مجموعه «بیگانه‌ای با من است» نیز به کارگردانی احمد امینی ساخته می شود. این کارگردان هشت سریال تلویزیونی را در کارنامه خود دارد. بهروز مفید تهیه کننده و فروغ فروهیده نویسنده این مجموعه هستند. شبنم قلی خانی، پرویز پورحسینی، مهران رجبی، پژمان بازغی، نگار عابدی، شیوا ابراهیمی، پوراندخت مهیمن، امیر یل ارجمند، مهدی فقیه، سپیده خداوردی و ... هم بازیگران این مجموعه‌اند که از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

«بوم و بانو» هم مجموعه‌ای است که شبکه دو سیما کارگردانی آن را به سعید سلطانی سپرده است. مسعود رایگان، بهنام تشکر، مهدی احمدی، فریبا متخصص، محرم زینال زاده، امیر غفای منش، دیبا زاهدی، ساغر قناعت و ... از بازیگران این مجموعه هستند. سلطانی بیشتر با مجموعه «پس از باران» و «ستایش» شناخته می‌شود، آرمان زرین کوب، تهیه کننده و شعله شریعتی، نویسنده این مجموعه هستند.

مجموعه‌های شبکه سه

شبکه سه هم در تدارک چهار سریال است. «سرباز» به کارگردانی‌ هادی مقدم دوست، «کلبه‌ای در مه» به کارگردانی مرجان اشرفی‌زاده، «دوپینگ» به کارگردانی رضا مقصودی و «نیوجرسی» به کارگردانی سیامک انصاری و جواد رضویان در مرحله تصویربرداری هستند.

سرباز را حمید نعمت الله و هادی مقدم دوست نوشته‌اند و آرش مجیدی، الیکا عبدالرزاقی، رویا تیموریان، نیما شعبان نژاد، پدرام شریفی، کاوه آهنگر، جمال اجلالی، اسماعیل محرابی، علی‌هاشمی، افسانه کمالی، فرحناز منافی ظاهر، جواد خواجوی، مهتاب ثروتی و ... در آن به ایفای نقش‌ می‌پردازند. محمدرضا شفیعی هم تهیه‌کننده این مجموعه است.

فیلمنامه «کلبه‌ای در مه» را مرجان اشرفی زاده به رشته تحریر درآورده و تهیه‌کننده این مجموعه سعید پروینی است. از بازیگران این مجموعه می‌ توان به‌ هادی حجازی فر و الهام کردا اشاره کرد.

تهیه‌کننده «نیوجرسی» هم مهدی فرجی است. این مجموعه را هم بازیگرانی چون سیامک انصاری، جواد رضویان، الیکا عبدالرزاقی، سروش جمشیدی و هادی کاظمی‌ در این مجموعه به ایفای نقش می‌پردازند.

«کتونی زرنگی» هم عنوان سریال دیگری است که در شبکه سه در حال ساخت است. محمدرضا شفا تهیه کننده، علی ملاقلی پور کارگردان و محسن ملکی و حسین حقیقی نویسندگان این مجموعه هستند. هدایت هاشمی، افسانه چهره آزاد، ملیکا شریفی نیا، علی سلیمانی، علیرضا جعفری و محمود جعفری از جمله بازیگران این سریال هستند.

همچنین سریال «آخر خط» به نویسندگی و کارگردانی علی مسعودی و با بازی مهران رجبی، شهین تسلیمی، امیر نوری، محمدرضا هدایتی و ... در حال تصویربرداری است.

«ایل دا» و «زیرخاکی»

دو مجموعه دیگر که هنوز شبکه‌های پخش آن مشخص نیست در مرحله تصویربرداری هستند. «ایل دا» به کارگردانی راما قویدل در حال ساخت است، مجید مظفری، فاطمه گودرزی، کاظم هژیرآزاد، جعفر دهقان، پوریا پورسرخ، خسرو شهراز، کورش سلیمانی و ... از جمله بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند. علیرضا سبط احمدی، تهیه کننده و نوشین پیرحیاتی، نویسندگی این کار را بر عهده دارند.

مجموعه زیرخاکی به نویسندگی و کارگردانی جلیل سامان در حال تولید است. پژمان جمشیدی، گوهر خیراندیش، ژاله صامتی، نادر فلاح، ایرج سنجری، اصغر نقی‌زاده و ... از بازیگران این مجموعه هستند. رضا نصیری‌نیا تهیه کنندگی این مجموعه را به عهده دارد.

سریال‌های الف ویژه

مجموعه «نفوذ» یکی از سریال‌های در دست ساخت در تلویزیون است که در رده مجموعه‌های الف ویژه قرار گرفته است. جواد شمقدری نویسنده و کارگردان این مجموعه است. بازیگرانی چون احمد نجفی، حمید گودرزی، رحیم نوروزی، علیرام نورایی، صالح آقامیرزایی، جلیل فرجاد، شهره لرستانی، زهرا سعیدی، کاوه سماک باشی، امیرمحمد زند و ... در آن به ایفای نقش می‌پردازند. محسن علی اکبری تهیه کننده این مجموعه است. «نفوذ» روایتگر تاریخ انقلاب از پیش از انقلاب تا پایان جنگ تحمیلی است.

«جشن سر برون» هم به کارگردانی مجتبی راعی از دیگر سریال های الف ویژه تلویزیون محسوب می‌شود. مجتبی راعی و مهدی حمزه متن این سریال را نوشته‌اند و حسن نجاریان تهیه کنندگی آن را به عهده دارد. این مجموعه هم به روایت دوران قبل از مشروطه می‌پردازد و از بازیگران آن می‌توان به حسین محجوب، محمود پاک نیت، نادر فلاح، لیلا اوتادی، فرخ نعمتی، قاسم زارع، داریوش کاردان، میرطاهر مظلومی، رامین ناصر نصیر، مهدی فقیه، کریم اکبری مبارکه، صدرالدین حجازی، بیوک میرزایی، ارسلان قاسمی، مهران نائل، جواد قامتی و ... اشاره کرد.

مجموعه «طلاق» سریال الف ویژه به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی ابوالقاسم طالبی است. این مجموعه داستانی به‌روز دارد و بازیگرانی همچون نوشین صفری، مجید واشقانی، حمید گودرزی و قطب الدین صادقی در آن به ایفای نقش می‌پردازند. طالبی پیش از این دو سریال «بازگشت پرستوها» و «به کجا چنین شتابان» را در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ برای تلویزیون کارگردانی کرده است و طلاق جدیدترین کار وی محسوب می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن