بایرن‌مونیخ، بحران را پشت‌سر می‌گذارد؟


بایرن‌مونیخ، بحران را پشت‌سر می‌گذارد؟

هیچ باشگاهی در آلمان نیست که مثل بایرن‌مونیخ، مدافع عنوان قهرمانی بوندس‌لیگا، فاصله خوشحالی تا بحران، یا اوج تا حضیض را اینقدر سریع طی کند.

بایرن‌مونیخ، بحران را پشت‌سر می‌گذارد؟
به گزارش صدای ایران دو هفته قبل به نظر می‌رسید هانسی فلیک، سرمربی جدید و موفق بایرن‌مونیخ، انتخابی بدون نقص برای جانشینی نیکو کواچ سرمربی بدشانس سابق باواریایی‌هاست. چهار برد پیاپی با تفاضل گل ۱۶+ باعث شد او به عنوان گزینه‌ای جدی برای سرمربیگری دائمی بایرن مطرح شود.

خیلی زود، اما همه‌چیز عوض شد و دوران سرخوشی بایرنی‌ها با مربی جدید به پایان رسید چراکه تیم مونیخی حالا هفت امتیاز کمتر از مونشن‌گلادباخ صدرنشین بوندس‌لیگا دارد و در جدول به رتبه هفتم سقوط کرده است، اتفاقی باورنکردنی برای هواداران این تیم.

با همه این اوصاف آیا باید کار بایرن را در راه قهرمانی در لیگ آلمان تمام شده دانست و کسب نتایج رضایت‌بخش در فصل ۲۰-۲۰۱۹ را دور از دسترس این تیم در نظر گرفت؟ بعد از گذشت فقط چهارده هفته از بوندس‌لیگا به نظر می‌رسد که برای پاسخ قاطع دادن به این سؤال‌ها کمی زود باشد. هنوز دلایل زیادی وجود دارد برای اینکه بایرن بتواند متحول شود و دوباره به روز‌های اوج خود برگردد.

بعد از باخت ۲-یک مقابل مونشن‌گلادباخ در شنبه‌ای که گذشت، جاشوا کیمیش مدافع بایرن‌مونیخ یک هشدار جدی به هم‌تیمی‌هایش داد و از آن‌ها خواست که از خواب بیدار شوند: «آن‌هایی که هنوز تشخیص نمی‌دهند ما در چه شرایط دشواری قرار داریم به نظرم تیم درستی را برای بازی کردن انتخاب نکرده‌اند.» توماس مولر ستاره تیم هم در این مورد گفت: «اگر بهتر نشویم و همه بازی‌های باقی‌مانده تا تعطیلات زمستانی را با برد پشت‌سر نگذاریم، با دورانی تلخ و ناامید‌کننده مواجه خواهیم شد. الان زمان واکنش نشان دادن است.»

با این اظهارنظر‌ها مشخص شد که بازیکنان بایرن‌مونیخ درک کرده‌اند که زمان برای توجیه اشتباهات‌شان تمام شده است و آن‌ها دیگر نمی‌توانند مربی تیم و تاکتیک‌های او را بابت ناتوانی و ناکامی خودشان درون مستطیل سبز، مورد سرزنش قرار دهند و توپ را به زمین کادر فنی بیندازند.

بایرنی‌ها در این مدت به شدت به روبرت لواندوفسکی مهاجم گلزن خود، وابسته بوده‌اند، اما نمی‌توان از قدرت بازیسازی و پاس گل‌هایی که بازیکنانی مثل مولر، کیمیش، گنبری و دیگر می‌دهند به سادگی گذشت و همین یک نکته مثبت برای خوشبینی به آینده تیم به حساب می‌آید. بایرن حتی در بازی با گلادباخ هم که به شکست این تیم انجامید مالکیت توپ و میدان را در بیش از ۶۰ دقیقه از کل زمان بازی در اختیار داشت، اما نتوانست از موقعیت‌های خود به درستی استفاده کند.

در حال حاضر شاید فکر کردن به کسب هشتمین قهرمانی پیاپی در بوندس‌لیگا برای بایرنی‌ها، یک رؤیای بزرگ به نظر برسد، اما نه طرفداران و نه منتقدان بایرن، نباید قدرت باواریایی‌ها و عزم آن‌ها برای جبران نتایج اخیر را دست‌کم بگیرند. بازگشت آن‌ها تا قبل از شروع تعطیلات زمستانی، شدنی است. سه برد از سه بازی پیش‌رو در لیگ و یک نمایش خوب مقابل تاتنهام در لیگ قهرمانان می‌تواند زمینه مناسبی برای یک شروع مجدد و قدرتمند بعد از تعطیلات زمستانی باشد. به نظر می‌رسد بایرنی‌ها می‌خواهند با فلیک، مربی فعلی خود ادامه دهند و اتحاد تیمی خود را بالا ببرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک