هاشمی: ایرنا آماده توسعه همکاری ها با رسانه های هند است


هاشمی: ایرنا آماده توسعه همکاری ها با رسانه های هند است

تهران – ایرنا – « سید ضیاء هاشمی» مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در دیدار« گدام دارمندرا » سفیر هند در تهران با وی تاکید کرد که ایرنا آماده توسعه همکاری ها با رسانه های هندی به منظورمعرفی ظرفیت های دو کشور درعرصه های مختلف و در چارچوب سیاست های راهبردی دو طرف برای گسترش مناسبات و روابط همه جانبه است.

سفیرهند در تهران روز سه شنبه همچنین از اتاق های اخبار داخلی و خارجی ایرنا دیدن کرد و از نزدیک در جریان روند تولید و انتشار محصولات خبری ایرنا در داخل و خارج از کشور قرار گرفت.

هاشمی و دارمندرا در باره راه های همکاری خبری ایرنا و روزنامه ایران با رسانه های هندی وهمچنین سفارت هند در تهران گفت وگو کردند.

مدیرعامل ایرنا تاکید کرد: در سال های اخیر، درباره همکاری‌های ایران و هند در منطقه چابهار به‌خوبی اطلاع‌رسانی شده است اما دو کشور در حوزه‌های زیادی ظرفیت همکاری دارند که از طریق تعامل میان سفارت و خبرگزاری می‌توان این ظرفیت‌ها را به اطلاع افکارعمومی و نخبگان دو کشور رساند.

وی به پیوندهای تاریخی و فرهنگی ایران و هند اشاره کرد و افزود: پیوندهای دو ملت ایران و هند ظرفیت‌های زیادی را برای توسعه روابط دو کشور ایجاد می‌کند.

هاشمی با بیان اینکه « جمعیت مسلمانان هند عاملی برای افزایش علاقه ایرانیان و هندیان با یکدیگر بوده است»، اظهارداشت: می‌توان انتظار داشت دربخش‌های گردشگری، اقتصادی ، تجاری ، همکاری‌های علمی و دانشگاهی و سایر زمینه‌های ارتباط میان مردم دو کشور شاهد توسعه بیش از پیشِ روابط باشیم.

مدیرعامل ایرنا باردیگر براهمیت نقش فعال و موثر رسانه های ایران و هند برای توسعه روابط دو کشور و دو ملت تاکید کرد.

سفیرهند: از عملکرد حرفه‌ای ایرنا خوشنودم

سفیر هند در ایران هم گفت: پیش از ملاقات با شما، از اتاق‌های خبر ایرنا بازدید و با برخی همکارانتان گفت‌وگو کردم، شخصا تحت تاثیر عملکرد حرفه‌ای ایرنا قرار گرفتم و حتی امروز صبح گزارش ایرنا درباره روابط ایران و هند را خواندم و بسیار خوشنود شدم.

دارمندرا، با اشاره به روابط دیرین و تاریخی ایران و هند تصریح کرد: آقایان روحانی و مودی ( نخست وزیر هند) در سال‌های اخیر چهار بار در تهران ، دهلی و نیویوریک با یکدیگر دیدار کرده‌اند که بسیار سازنده بوده و دو طرف همواره بر ضرورت گسترش همکاری برای گذر از شرایط سخت فعلی تاکید دارند.

وی تاکید کرد: هند به تداوم روابط خوب با ایران متعهد است و برای توسعه روابط هر کار بتوانیم، انجام می‌دهیم.

سفیر هند با تاکید براهمیت توسعه روابط دو کشور در بخش‌های مختلف به ویژه آموزشی ، ورزشی و گردشگری، گفت: سالانه حدود 100 هزار هندی به ایران می‌آیند و بسیاری از آنان از طریق ایران به نجف و کربلا می‌روند و همچنین حدود 10 هزار دانشجو و طلبه هندی در ایران مشغول به تحصیل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما