یکهزار و 900 اقامتگاه بومگردی طی 2 سال در کشور ایجاد شد


یکهزار و 900 اقامتگاه بومگردی طی 2 سال در کشور ایجاد شد

سمنان- ایرنا- معاون توسعه مدیریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بیش از یک هزار و 900 فضای بومگردی در 2 سال فعالیت متمرکز در این حوزه ایجاد شد.

محمد خیاطیان روز سه‌شنبه در حاشیه آیین کلنگ‌زنی مجتمع فرهنگی و گردشگری سرخه در استان سمنان ابراز داشت: بومگردی ظرفیت قابل توجهی برای توسعه گردشگری است که نقشی مهم در جلوگیری از مهاجرت و نگهداشت جمعیت، اشتغالزایی و محافظت از بناهای تاریخی دارد.
وی ادامه داد: در گذشته نگاه جامعه نگهداری، مرمت و حفظ بناهای تاریخی برای نسل آینده بود، اما امروز این رویکرد تغییر کرده و جامعه و مدیران وظیفه بهره‌برداری از آثار تاریخی و نشر فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی را دارند.
وی یادآور شد: طبق پیش‌بینی‌ها، ۱۰ سال آینده در دنیا ۳۰ درصد گردش مالی از منابع گردشگری تامین می‌شود و برای تحقق این راهبرد کشورهای دیگر بخش‌ زیادی از اعتبارات خود را برای توسعه گردشگری در نظر می‌گیرند و این رویه در ایران نیز باید تقویت شود.
خیاطیان بیان کرد: گردشگری یک صنعت درآمدزا و روبه تحول است که تحریم بر این صنعت اثر ندارد و رویکرد کشور توسعه گردشگری است.
وی ابراز داشت: از ابتدای سال ۹۸ تا پایان مهر ۶ میلیون گردشگر خارجی و سال گذشته هفت میلیون و ۹۰۰ هزار گردشگر خارجی به کشور سفر کردند.
وی بیان کرد: تامین زیرساخت لازمه توسعه گردشگری است و باید تقویت و توسعه زیرساخت مورد توجه بگیرد.
معاون توسعه مدیریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یادآور شد: ۲هزار و ۵۰۰ کارگاه فعال در کشور بناهای تاریخی را مرمت می‌کنند که ۹۰ درصد هزینه‌های مرمت با مشارکت مردم انجام می‌شود و این نشاندهنده ارتقای جایگاه بناهای تاریخی در بین مالکان است.
وی یادآور شد: سال گذشته بالغ بر ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در فضاهای کسب و کار مربوط به میراث فرهنگی ایجاد شد.

معاون توسعه مدیریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به منظور کلنگ‌زنی ساخت مجتمع فرهنگی و گردشگری سرخه در برنامه یک روزه به استان سمنان سفر کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر