بزرگترین آسیب مدیریت شهری روزمره‌گی است


بزرگترین آسیب مدیریت شهری روزمره‌گی است

تهران- ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه راه و روش رسیدن به اهداف مدیریت شهری مشخص است، بزرگترین آسیب امروز مدیریت شهری را ابتلا به روزمره گی عنوان کرد.

«محسن هاشمی» روز سه شنبه در جریان افتتاح ۴۸ پروژه مدیریت شهری در منطقه ۲۱ با بیان اینکه امروز که در اواخر پاییز ۹۸ هستیم و ۶۰ درصد فرصت این دوره مدیریت شهری به اتمام رسیده است، گفت: باید برای استفاده از مدت باقیمانده برنامه عملیاتی تحقق پذیر اجرایی شود.

وی با بیان اینکه در مقابل برنامه محوری، روزمره گی قرار دارد، توضیح داد: اینکه بودجه کافی یا زمان نداریم و شرایط اقدامات بزرگ و موثر در فضای فعلی وجود ندارد، توجیهات قابل قبولی برای یک مدیر اجرایی نیست.

هاشمی اظهار امیدواری کرد که مدیران با جسارت بیشتر تصمیم گیری کنند.

وی با بیان اینکه سازمان بازرسی، قوه قضاییه و دیوان محاسبات در خارج از موضوع نظارتی به شهرداری ورود می کنند و مزاحمت های جدیدی برای این نهاد ایجاد می کنند، گفت: امیدوارم شهردار تهران راه حل مناسبی پیدا کند تا ورود این دستگاه ها، مانع جدید تصمیم گیری نشود.

وی تأکید کرد: مدیران بدانند در صورتی که با حسن نیت و براساس مشکلات و شرایط خاص کشور تصمیمی برای حل مسائل مردم و ایجاد رونق و اشتغال گرفتند، بجای تشویق مواخذه نمی شوند.

وی در بخش دیگرسخنان خود با اشاره به پروژه هایی که نیمه کاره باقی مانده و هنوز بهره‌برداری نشده اند افزود: تکمیل پروژه های نیمه تمام اعم از پایانه شرق با ۹۰ درصد پیشرفت و مجموعه فرهنگی صبا با ۹۰ درصد پیشرفت و نیازمند اراده و پیگیری جدی مدیران شهرداری است.

وی با تاکید بر اینکه باید به سرعت تصمیم گیری کنیم تا دچار فرصت سوزی نشویم، ادامه داد: مدیران زیرمجموعه فضا را برای مدیریت مدیران ارشد فراهم کنند تا آنان بتوانند به درستی تصمیم گیری کنند.

سهم شهرداری ها از ارزش افزوده افزایش می باید

همچنین نماینده مردم ملارد، شهریار و شهر قدس در مجلس شورای اسلامی در این آئین از افزایش سهم شهرداری‌ها در لایحه ارزش افزوده خبر داد و گفت: سال‌ها شهر را با تراکم‌فروشی و ضابطه‌فروشی اداره کرده‌اند و الان این لایحه راهکار خوبی برای ایجاد درآمد پایدار و اداره شهر است.

«محمد محمودی» افزود:‌ این لایحه در ۲ هفته آینده در مجلس به سرانجام می‌رسد.

وی ادامه داد: سه سال پیش شهرداری‌ها بیش از ۳ هزار میلیارد تومان از ارزش افزوده دریافت می‌کردند ولی اکنون این رقم به کمتر از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

به گفته محمودی، سهم دولت از ارزش افزوده اکنون ۷۰ درصد و سهم شهرداری‌ها کمتر از ۳۰ درصد است که این موضوع در صحن مجلس مورد توجه قرار گرفته و قرار است سهم شهرداری و دولت هر یک پنجاه درصد شود.


مشارکت شهروندان نیازمند اعتماد به مدیریت شهری است

شهردار منطقه ۲۱ پایتخت نیز در آیین افتتاح ۴۸ پروژه مشارکتی این منطقه از شهر تهران گفت: مشارکت شهروندان در پروژه های شهری نیازمند اعتماد آنان به مدیریت شهری است.

«حسن رحمانی» با بیان اینکه منطقه ۲۱ پایتخت پنج هزار و ۲۰۰ هکتار مساحت دارد، افزود: از فرصت هایی که در گذشته از آن به عنوان تهدید یاد می‌شد وجود زمین‌های بایر در این منطقه است.

وی با بیان اینکه ۸۸ هکتار زمین بایر در این منطقه وجود دارد که جزو اراضی ذخیره است، توضیح داد: در یک سال گذشته زمین های بایر در نقشه های جی آی اس آمده و مالکیت آنها نیز مشخص شده است.

رحمانی کمبود منابع را از مشکلات طولانی شدن پروژه های شهری عنوان کرد و افزود: افزایش سرانه و کاهش هزینه ها، افزایش حس تعلق شهروندان به شهر و افزایش اعتماد شهروندان به مدیریت شهری از جمله اهداف ماست.

وی با بیان اینکه توانستیم بصورت مشارکتی پروژه‌های عمرانی و خدماتی این منطقه را به سرانجام برسانیم، گفت: با استفاده از مشارکت بخش خصوصی سرانه‌های ۷ گانه منطقه افزایش یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت