سیک‌های نیویورک برای مسلمانان هند مسجد می‌سازند


سیک‌های نیویورک برای مسلمانان هند مسجد می‌سازند

سیک‌های نیویورک کمپینی را برای جمع‌آوری پول با هدف ساخت مسجد برای مسلمانان هند در روستای «نادالا» به راه انداخته‌اند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «neweurope»، گروهی از سیک های نیویورک در حال جمع آوری بودجه برای خرید زمینی هستند تا آن را برای ساخت اولین مسجد در اختیار اقلیت مسلمان در «نادالا» هند قرار دهند. حدود 200 تا 300 خانواده مسلمان در منطقه نادالا زندگی می کنند.

«نادالا» روستایی در ایالت «پنجاب» هند است که اکثریت جمعیت آن را سیک ها تشکیل می دهند.

سیک ها پیروان آیین سیک هستند که دینی بر پایه یکتاپرستی است و در سده ۱۵ میلادی در منطقه پنجاب در شمال شبه‌قاره هند توسط «گورو نانک» پدید آمد. سیک از واژه ای در زبان پنجابی گرفته شده که به معنای شاگرد است.

ایده ساخت مسجد برای مسلمانان این منطقه زمانی به ذهن سیک ها رسید که شنیدند مسلمانان باید به طور نوبتی در پشت یک مغازه نماز بخوانند چرا که این روستا مکانی رسمی برای اقامه نماز مسلمانان ندارد.

صندوق «GoFundMe » متعلق به «دارشانگ سینگ» و «جاگپریت سینگ» که یک پدر و پسر سیک هستند در روز 15 نوامبر سال جاری میلادی به منظور جمع آوری پول برای مسلمانان راه اندازی شد. این صندوق تا کنون موفق به جمع آوری بیش از یک هزار و 600 دلار از 10 هزار دلار مورد نیاز برای خرید این زمین شده است.

جاکپرینگ در این باره می گوید: به اعتقاد من این یک فرصت طلایی برای اثبات این حقیقت است که جوامع ما می توانند با هم یکی شوند و کارهایی خوب و تاثیرگذار در زمینه های مذهبی و غیره برای یکدیگر انجام دهند.

منطقه پنجاب در پی استقلال شبه قاره هند در سال 1947 میلادی که موج بزرگی از مهاجرت ها را به وجود آورد در مرکز تنش های میان مذهبی بود.

با افزایش خشونت عیله مسلمانان هند، حدود 15 میلیون نفر خانه های خود را ترک کرده و حدود دو میلیون نفر هم کشته شدند.

در این شرایط بسیاری از خانواده های مسلمان برای فرار از درگیری ها شروع به سکنی گزیدن در ایالت پنجاب کردند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی