برگزاری دومین «همایش ملی ایثار اجتماعی»


برگزاری دومین «همایش ملی ایثار اجتماعی»

مدیرکل دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت از برگزاری دومین «همایش ملی ایثار اجتماعی» در 26 آذر خبر داد.

برگزاری دومین «همایش ملی ایثار اجتماعی»به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از «ایثار»، حجت‌الاسلام احمد ابطحی امروز در نشست خبری با خبرنگاران که در سالن جلسات این دبیرخانه برگزار شد، گفت: دومین «همایش ملی ایثار اجتماعی»، ۲۶ آذرماه در سالن سوره حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود و در این مراسم کتاب «دریچه‌ای مفهومی به ایثار اجتماعی» نیز با ۹ گفتار رونمایی خواهد شد.
وی افزود: اگر ایثار در جامعه ترویج پیدا کند بسیاری از مشکلات کشور در ابعاد مختلف حل خواهد شد، پیروی از راه شهدا و پیشه کردن ایثار و ازخودگذشتگی موجب حل بسیاری از معضلات در کشور می‌شود، بنابراین فرهنگ ایثار باید در جامعه نهادینه شود که شروع آن باید از دانشگاه‌ها، حوزه‌ها، مدارس و مهد‌های کودک باشد.
در ادامه این نشست حسن شهرکی پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رودهن و دبیر دومین همایش ملی ایثار اجتماعی، بابیان اینکه فرهنگ ایثار عامل نجات‌بخش و تأثیرگذار در جامعه است، اظهار داشت: فرهنگ ایثار اصلی‌ترین منبع قدرت نرم در جامعه به شمار رفته و امنیت ملی را در کشور‌ها به ارمغان می‌آورد، پیشینه این فرهنگ و تأثیر آن در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و دوران هشت سال دفاع مقدس نیز مشخص است بنابراین شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از سال ۱۳۹۶ در راستای زنده نگاه‌داشتن فرهنگ ایثار اجتماعی، ترویج این مسئله را در مراکز علمی و آموزشی مدنظر قرار داده است.
وی افزود: اولین همایش ملی ایثار اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی رودهن برگزار شد و دومین همایش نیز با مشارکت دانشگاه امام صادق (ع)، ۲۶ آذر در سالن سوره حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.
دبیر دومین همایش ملی ایثار اجتماعی، اهداف برگزاری این همایش را ایجاد زمینه برانگیختن مسئولیت‌پذیری نسبت به فرهنگ ایثار اجتماعی، توجه به تأثیر انجام همبستگی و همدلی اجتماعی در راستای تحقق آرمان‌های شهدا، جانبازان و آزادگان، صیانت از فرهنگ ایثار و ایثارگری به‌عنوان سرمایه اجتماعی، ایجاد زمینه توجه صاحب‌نظران، اندیشمندان و پژوهشگران به ابعاد روحیه ایثارگرانه در عرصه‌های مختلف، توجه به‌نظام آموزشی کشور در تعلیم رفتار‌های ایثارگرانه در مقاطع مختلف و توجه به کتب درسی در آموزش‌های عمومی و عالی عنوان کرد.
شهرکی‌پور خاطرنشان کرد: دبیرخانه علمی همایش در دانشگاه امام صادق (ع) تشکیل‌شده و کارگروه علمی هیأت اندیشه‌ورز نیز جلسات مختلفی را با حضور اعضای هیأت علمی با محوریت ایثار اجتماعی برگزار کرده است که درنهایت مقرر شد در روز همایش، کتاب «دریچه‌ای مفهومی به ایثار اجتماعی» رونمایی شود.
وی ادامه داد: همچنین مدتی قبل فراخوان ارائه مقاله در زمینهٔ ایثار اجتماعی نیز در ۸ عنوان و ۸ زیر عنوان منتشرشده بود که در نهایت ۱۰۰ مقاله به دبیرخانه ارسال و پس از ارزیابی اولیه ۸۳ مقاله انتخاب شد و در ارزیابی دوم ۱۴ مقاله برگزیده شد که در همایش از ۱۰ مقاله برتر تقدیر خواهد شد، لازم به ذکر است که این مقالات طی ۲ پنل در همایش ارائه می‌شود.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی رودهن در پایان گفت: یکی از برنامه‌های همایش، تجلیل از برخی افراد برجسته در حوزه ایثار اجتماعی در سطح ملی است.

محمد علی فقیه در دیدار مدیران ارشد دانشگاه جامع علمی کاربردی
رفع موانع صدور گواهی و مدارک فارغ التحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر در مراکز علمی کاربردی
محمد علی فقیه مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار و نشستی که با حضور مدیران ارشد دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور برگزار شد، پس از طرح و تبیین آسیب‌های وارده به فارغ التحصیلان مراکز علمی کاربردی، ناشی از صادر نشدن مدرک فارغ التحصیلی و تضییع حقوق دانشجویان شاهد و ایثارگر در استفاده از فرصت آزمون‌های شغلی و تحصیلی خواستار تعامل و همکاری هرچه بیشتر دانشگاه در زمینه رفع موانع موجود شد.
سید احمدرضا پیش‌بین معاون فرهنگی آموزشی دانشگاه ضمن تشریح فعالیت‌ها و حمایت‌های انجام شده از دانشجویان شاهد و ایثارگر به عزم و جدیت دانشگاه در خدمت‌رسانی به این عزیزان تأکید و راهکار‌هایی را برای رفع مشکل مدارک فارغ التحصیلی پیشنهاد کرد.
در پایان مدیرکل آموزش بنیاد گفت: نتیجه این جلسه منجر به عقد تفاهم نامه اداره کل آموزش بنیاد و دانشگاه جامع علمی کاربردی شد که بر اساس آن در صورت صادر نشدن گواهینامه توسط مراکز و تخطی از ماده ۲ قانون، دانشگاه مرکزی نسبت به صدور گواهی نامه موقت برای واجدان شرایط اقدام خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا