نسل فعلی نیسان GT-R ملقب به گودزیلا از سال 2007 تاکنون در بازار حضور دارد و بنابراین ما با خودرویی 12 ساله روبر هستیم که سال آینده بهصورت رسمی یک نوجوان رعنا خواهد بود! اگرچه فعلاً خبری از نسل جدید این خودرو نیست اما نسخههای انحصاری آن همچون GT-R50 باعث جلبتوجه دوباره به این خودروی اسپورت ژاپنی شدهاند. این پروژه با همکاری خانه طراحی ایتال دیزاین به سرانجام رسیده است؛ اما اخیراً یکی از طراحان خوشذوق دنیای خودرو رندری برجسته از GT-R50 پیشرانه وسط را منتشر کرده است. با دیدن این رندر آرزو میکنیم که ای کاش نسل بعدی گودزیلا با قرار گرفتن پیشرانه در پشت صندلیهای خود به یک سوپرکار کاملتر تبدیل گردد.
نمای جلوی این رندر کاملاً شبیه مدل GT-R50 واقعی بوده و چراغهای نازک و دیفیوزر بزرگ ادغام شده در سپر خودنمایی میکنند. تغییرات قابلتوجهی در پروفایل جانبی خودرو رخ داده و شاهد ورودیهای هوای بزرگ در بخش پایینی خودرو و کنار دربها هستیم تا هوای تازه به پیشرانه برسد.
البته تناسبات کلی یک خودروی پیشرانه وسط تفاوتهای زیادی با نسخهی استاندارد داشته و طراح نیز طرح کلی روانتر خودرو را با رینگهای بزرگتر و قوسهای چرخ متفاوت ترکیب کرده است. تصور کنید که پیشرانهی 6 سیلندر 3.8 لیتری توئین توربوی پشت صندلیها با قدرت 710 اسبی و گشتاور 780 نیوتون متر غرش کند تا راننده معنی لذت واقعی را بفهمد.
متأسفانه خبرهای اخیر نشان میدهد نیسان برنامهای فوری برای جایگزینی GT-R فعلی با نمونهای جدید ندارد. در واقع باور بر این است نسل بعدی گودزیلا شاید تا سال 2027 تولید نشود زیرا ژاپنیها فعلاً درباره استفاده از قوای محرکه هیبریدی یا تمام الکتریکی تصمیم نگرفتهاند. تیم GT-R نیسان با رهبری هیروشی تامورا تصور میکند پلتفرم فعلی این خودرو تا 20 سال میتواند بدون تغییرات بزرگ به حیات خود ادامه دهد و بنابراین نسل فعلی این خودرو میتواند با اصلاحات کوچک به مدت حداقل 8 سال در بازار حضور داشته باشد.