نام‌نویسی طرح اقدام ملی مسکن در جنوب سیستان و بلوچستان آغاز شد


نام‌نویسی طرح اقدام ملی مسکن در جنوب سیستان و بلوچستان آغاز شد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل راه‌ و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: نام‌نویسی از داوطلبان طرح اقدام ملی مسکن به مدت سه روز در حوزه جنوب این استان آغاز شد.

حمزه امیریان روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم‌اینک حدود ۸۰ درصد اراضی مورد نیاز این طرح تامین شده که پس از اعلام سامانه ثبت نام و پالایش متقاضیان، عملیات اجرایی ۲ هزار و ۲۹۰ واحد مسکونی در جنوب سیستان و بلوچستان آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: اقشار هدف این طرح خانوارهای با درآمد متوسط و همچنین اقشار کم درآمد زیرپوشش دستگاه‌های متولی از قبیل کمیته امداد، خیرین مسکن ساز، بهزیستی و غیره هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: متاهل بودن، سکونت در محل مورد تقاضا، عدم دریافت زمین یا واحد مسکونی دولتی( فرم ج سبز) و نداشتن ملک شخصی چهار شرط اصلی برای خانه‌دار شدن است.

وی افزود: زمین مورد نیاز برای اجرای طرح اقدام ملی در شهرهای ایرانشهر و چابهار تامین شده و تا اوایل بهمن طرح بصورت اجرایی آغاز می‌شود.

امیریان با اشاره به اینکه تامین مسکن مناسب به میزان موردنیاز اولویت این اداره است، گفت: در مرحله نخست در ایرانشهر حدود ۶۵۰ واحد و در چابهار هزار و ۲۰۰ واحد ساخته خواهد شد و در شهرستان‌های بمپور، نیکشهر، سرباز و دلگان نیز اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی با اشاره به طرح مسکن مهر نیز افزود: طرح مسکن مهر در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی ایرانشهر به زودی به اتمام می‌رسد و فقط چند پروژه مشکلات حقوقی داشت که مسائل آن برطرف خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید