برگزیدگان اولین سالانه ملی طراحی معاصر سمنان معرفی شدند


برگزیدگان اولین سالانه ملی طراحی معاصر سمنان معرفی شدند

سمنان- ایرنا- اولین سالانه ملی طراحی معاصر سمنان با هدف معرفی و حمایت از نسل نو طراحی، ایجاد بستر مناسب و بروز قابلیت‌های نوین این رسانه با معرفی برگزیدگان، به کار خود پایان داد.

دبیر اولین سالانه ملی طراحی معاصر سمنان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این سالانه آثار طراحی با رویکردهای متنوع و مختلف به نمایش گذاشته شد که نتیجه گستردگی ادراک هنرمندان در مواجهه با مقوله طراحی بود.

غلامرضا سماوی ادامه داد: هیات انتخاب آثار با نگاه جامع به طراحی، گزینش اولیه را جهت راهیابی آثار به نمایشگاه انجام داد و تفاوت در انتخاب موضوع، شیوه های اجرایی، مواد کاربردی در عین حال که به آثار تنوع بخشید ، موجب بروز نگاه شخصی هنرمندان شد.

وی یادآور شد: حضور نسل نو طراحی در سالانه ، با دغدغه ها و توانایی های خاص خود می تواند نویدبخش بازخوانی دوباره مفهوم طراحی باشد که لازمه وجود طراحی معاصر است.

وی بیان کرد: طبق رای هیات داوران اولین سالانه طراحی معاصر سمنان، دیپلم افتخار، تندیس سالانه و مبلغ ۱۵ میلیون ریال به لیدا عبدالهی برای اثر بدون عنوان، به خاطر استفاده به جا، هوشمندانه، متنوع و اثرگذار از ابتدایی ترین ابزار طراحی در عین دوری از زیاده گویی ، همچنین خلق فضایی بومی، حسی و عاطفی با ظرافت‌های تصویری و طراحانه تعلق گرفت.

دبیر اولین سالانه ملی طراحی معاصر سمنان گفت: دیپلم افتخار، تندیس سالانه و مبلغ ۱۰ میلیون ریال به سعید غلامی برای سه گانه «سوگواری خاطرات» به خاطر اجرای روان و آزادانه، بازنمایی بی تکلف فضا ، بداهگی در نمایش حالات ، همچنین حفظ ساختار اثر با جانمایی درست لکه ها و خاکستری ها و در مجموع دستیابی به وحدت و انسجام فرمی و موضوعی اهدا شد.

سماوی بیان کرد: دیپلم افتخار، تندیس سالانه و مبلغ هفت میلیون ریال به مرضیه دربانیان برای اثر «تفکرات ناهمخوان» به خاطر ساخت تصویری مناسب در همنشینی عناصر نا همگون تکنیک ساده و جامع و کاربست روایت تمثیلی در بیان ایده های شخصی تعلق گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با اتفاق نظر هیات داوران، جهت تشویق شرکت کنندگان جوان، علاوه بر سه مقام اعلام شده، دیپلم افتخار، تندیس سالانه و مبلغ پنج میلیون ریال به فرزانه رضایی برای اثر پرتره، به خاطر رویکرد بیانگرانه طراحی و استفاده روان و درست از تکنیک در جهت دستیابی به حالات و عواطف درونی اختصاص یافت.

هیات داوران اولین سالانه طراحی معاصر سمنان شامل هنرمندان سیروس آقاخانی، فرامرز خانی، هادی رحمتی و سماوی بود.

اولین جشنواره ملی طراحی سمنان با عنوان «اولین سالانه طراحی معاصر سمنان» توسط انجمن هنرهای تجسمی استان سمنان و با همکاری انجمن نقاشی دانشگاه سمنان در شهریور ۹۸ فراخوان خود را به صورت ملی منتشر کرد و حدود ۵۰۰ اثر طراحی از نقاط مختلف ایران به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که ۱۰۰ اثر از ۱۰۰ هنرمند به مرحله نهایی نمایشگاه راه پیدا کرد و بیش از ۶۰ اثر در نمایشگاهی در نگارخانه سیمرغ فرهنگسرای کومش به نمایش درآمد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس