استان کرمانشاه یکی قطب‌های پتروشیمی کشور است


استان کرمانشاه یکی قطب‌های پتروشیمی کشور است

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه، این استان را یکی از قطب‌های پتروشمی کشور دانست و گفت: اکنون سه واحد پتروشیمی در استان فعال است و قرار بود واحد چهارم پتروشیمی اسلام‌آبادغرب نیز به بهره برداری برسد که بعد از گذشت هشت سال هنوز به بهره برداری نرسیده است.

هوشنگ بازوند روز سه شنبه در مراسم افتتاح نیروگاه گازی دالاهو که با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، رضا اردکانیان وزیر نیرو، نمایندگان استان در مجلس و جمعی از مدیران افتتاح شد، افزود: یکی از نیازهای مهم شهرستان اسلام آبادغرب اجرای خط انتقال آب از محل سد آزادی است که ۴۰ کیلومتر فاصله دارد که از رییس مجلس درخواست می کنیم در بودجه سال آینده کشور یک ردیف به این امر اختصاص دهد.

استاندار کرمانشاه به خط راه آهن کرمانشاه اشاره کرد و گفت: راه آهن کرمانشاه در مراسم اربعین خدمات خوبی به زوار ارائه داد و یکی از محرک های توسعه غرب کشور محسوب می شود.

او با اشاره به عملکرد خوب راه آهن در استان کرمانشاه افزود: اکنون اجرای راه آهن کرمانشاه - اسلام آبادغرب با ۳۸ درصد پیشرفت در دست اجرا است.

استاندار کرمانشاه در ادامه اجرای پروژه راه آهن کرمانشاه به خسروی را یکی از پروژه های ملی دانست که می تواند راه آهن ایران را به عراق و سوریه وصل کند.

بازوند با اشاره به اینکه باید خط راه آهن کرمانشاه را به مرز خسروی وصل کنیم، گفت: اجرای این پروژه به هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که پیشنهاد می کنیم کنسرسیومی از بانکهای کشور این اعتبار را تامین کنند.

استاندار کرمانشاه در ادامه به طرح گرمسیری به عنوان یکی از طرح های مهم کشور بعد از انقلاب اشاره کرد و افزود: در راستای اجرای این طرح نیاز به ایجاد مخازن و احداث یک سد داریم تا از محل آن زمین های اسلام آبادغرب و کرندغرب را پوشش دهیم.

به گفته رییس شورای انسجام‌بخشی صنعت آب و برق کرمانشاه، ۶ پروژه صنعت آب و برق با اعتبار بیش از هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان در سفر رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو به کرمانشاه افتتاح و کلنگ زنی می شود.

علیرضا تخت شاهی به ایرنا گفت: در جریان این سفر پروژه آبرسانی به ۵۵ روستا در سطح استان با اعتباری بیش از ۱۳۱ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید که این پروژه بیش از سه هزار و ۳۰۰ خانوار روستایی با جمعیتی بیش از ۱۱ هزار و ۷۰۵ نفر را از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تدوین طرح مدرسه مجازی بزرگسالان برای کاهش تنوع مدارس