2 هزار نفر در استان کرمانشاه برای بیمه ایرانیان ثبت‌نام کردند


2 هزار نفر در استان کرمانشاه برای بیمه ایرانیان ثبت‌نام کردند

ایرنا- کرمانشاه - مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه گفت: تاکنون 2 هزار نفر در استان برای بیمه ایرانیان یا بیمه اجباری ثبت نام کرده‌اند و برای 51 هزار نفر نیز دفترچه بیمه 6 ماهه تا مشخص شدن وضعیت ارزیابی وسع مالی آنها صادر شده است.

کیومرث مظفری روز سه شنبه در بازدید از ایرنا به تشریح خدمات بیمه سلامت در نیمه نخست سال ۹۸ به بیمه شدگان استان پرداخت و افزود: در قالب بیمه همگانی ایرانیان همه افرادی که فاقد هرگونه بیمه هستند می توانند به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد برای بیمه شدن مراجعه و ثبت نام کنند.

وی اظهار داشت: در آیین نامه بیمه اجباری افراد فاقد پوشش بیمه به صورت اجباری ظرف ۶ ماه بیمه شوند.

وی اضافه کرد: براساس مصوبات هیات وزیران ارزیابی وسع مالی افراد فاقد بیمه انجام می شود، اگر افراد در سه دهک اول جامعه ( اقشار ضعیف) قرار گیرند از حق بیمه رایگان استفاده می کنند، دهک چهارم ۵۰ درصد حق بیمه یک سال معادل ۲۹۰ هزار تومان را پرداخت می کنند و اگر جزء دهک پنجم به بعد باشند حق بیمه آزاد معادل ۵۸۰ هزار تومان برای هر فرد در سال می پردازند.

مظفری حق بیمه سلامت یک خانواده چهار نفری را معادل یک دهم یک عمل جراحی برآورد کرد و گفت: در ماه‌های گذشته بیمه سلامت برای همه اقشار جامعه به صورت رایگان بود در حالی ۹۰ درصد هزینه های درمان آنها را دولت پرداخت می کرد، بنابراین وضع حق بیمه برای خانوارهای دهک بالای جامعه که از تملک مالی برخوردارند یک نوع تقسیم ناعادلانه یارانه سلامت است.

این مقام مسئول در ادامه، یکی از مهم ترین ویژگی‌های بیمه سلامت را صدور دفترچه (کمتر از ۱۵ دقیقه) برای افرادی که نیاز اوژانسی به بیمه دارند، دانست و افزود: نمایندگان این بیمه در بیمارستان‌ها برای خدمت دهی به کسانی که نیاز اوژانسی به استفاده از بیمه دارند با صدور دفترچه ۶ ماهه و دریافت نصف حق بیمه (۲۹۰ هزار تومان) آمادگی دارند و خوبی این طرح این است بیمه شده همان لحظه می تواند از آن استفاده کند.

مظفری با بیان اینکه خدمات بیمه سلامت محدود به مراکز دولتی نیست، اظهارداشت: بیمه شدگانی که می خواهند در بیمارستان ها و مراکز خصوصی خدمات درمانی دریافت کنند، معادل هزینه درمانی مراکز دولتی به آنها پرداخت می شود، به این ترتیب فقط باید مابه تفاوت درمان در مراکز دولتی و بخش خصوصی را خودشان بپردازند.

وی با بیان اینکه کرمانشاه استانی محروم و آسیب پذیر است، گفت: سعی می کنیم همه جمعیت استان زیرپوشش بیمه قرار گیرد و از مردم می خواهیم گول افراد سودجو و کلاهبردار را نخورند که ادعا می کنند با مبالغ کم برای آنها دفترچه می گیرند، در حالی که بیمه سلامت در هیج جای کشور بدون حضور افراد دفترچه صادر نمی کند.

۵۰ درصد از نسخه های پزشکی ۶ شهرستان کرمانشاه الکترونیکی تجویز می شود

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: اکنون نظام الکترونیکی سازمان بیمه سلامت در شهرستان های سنقر؛ صحنه، کنگاور، هرسین، پاوه و جوانرود راه اندازی شده و تقریبا ۵۰ درصد از نسخه های پزشکی این شهرستان ها به صورت الکترونیکی تجویز می شود.

مظفری گسترش استقرار نظام الکترونیکی را مهم ترین برنامه در دست اجرای بیمه سلامت برشمرد و گفت: تجویز نسخه‌های الکترونیکی در تسریع، تسهیل خدمات پزشکی، کاهش هزینه های القایی و غیرضرروی درمان،جلوگیری از پرت منابع، کاهش هزینه کاغذ و به ویژه رفع اشتباه‌های نسخه خوانی بسیار مهم و تاثیرگذار است و تحول مهمی درحوزه درمان ایجاد خواهد کرد.

۱۸ هزار پروند الکترونیکی در بیمارستان های کرمانشاه تشکیل شد

مظفری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود یکی از برنامه‌های مهم در دست اقدام بیمه سلامت را راه اندازی سامانه انتقال اسناد بستری و بستری موقت در بیمارستان‌های دانشگاهی اعلام کرد و افزود: این سامانه در ۱۷ بیمارستان دانشگاهی استان راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه از اول مهر تاکنون ۱۸ هزار پرونده وارد این سامانه الکترونیکی شده گفت: سامانه الکترونیکی اسناد بستری و بستری موقت در حذف کاغذ که این روزها در کشور بسیار گران شده، تسهیل و تسریع امور بسیار تاثیرگذار است.

طرح ارجاع الکترونیکی روستا به شهر در پنج شهرستان کرمانشاه اجرایی شد

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه در ادامه طرح ارجاع الکترونیکی روستا به شهر را یکی دیگر از برنامه های بیمه سلامت برای ارائه خدمات بهتر به بیمه شدگان برشمرد و گفت: این طرح هم اکنون در پنج شهرستان غربی استان در حال اجرا است.

مظفری، همچنین از طرح استحقاق سنجی (عدم همپوشانی بیمه ها) خبر داد و افزود: در این طرح تاکنون ۸۵ هزار نفر که از ۲ یا سه بیمه همزمان استفاده می کردند، شناسایی شده و دیگر در مراکز درمانی فقط یک بیمه قابل قبول است.

بیمه سلامت ۲۲۰ میلیارد تومان در استان کرمانشاه هزینه درمان کرد

وی در ادامه گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری بیمه سلامت ۲۲۰ میلیارد تومان هزینه درمان بیمه شدگان استان کرد و مطالبات پزشکان، داروخانه ها و مراکز درمانی خصوصی را تا شهریور ماه تسویه کرده است.

مظفری با بیان اینکه مطالبات بیمارستان های خصوصی استان نیز به زودی پرداخت می شود، گفت: ۸۰ درصد هزینه های درمانی بیمارستان های دانشگاهی، درمانگاه ها و مراکز بهداشت و درمانی روستایی تا شهریور ماه واریز شده است.

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه با اشاره به بیمه بیماران خاص، مددجویان کمیته امداد و مددجویان بهزیستی با بیمه سلامت گفت: هزار و ۹۵۶ نفر از بیماران خاص استان مانند هموفیلی، کلیوی، ام اس و تالاسمی زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند که در ۶ ماه اول سال جاری ۱۵ میلیارد تومان هزینه درمان آنها شده است.

وی اضافه کرد: ۴۱ هزار مددجویان شهری کمیته امداد استان کرمانشاه نیز زیرپوشش بیمه سلامت هستند.

مظفری گفت: از سال ۸۴ تمام مددجویان کمیته امداد روستایی زیرپوشش بیمه بودند و در سال جاری نیز طبق بخشنامه همه مددجویان شهری کمیته امداد از پوشش بیمه سلامت برخوردار شدند و خدمات درمانی رایگان را دریافت می کنند.

وی در ادامه اظهارداشت: که از ابتدای سال جاری تا شهریور ماه ۱۲ میلیارد تومان هزینه درمان مددجویان شهری و ۹۲ میلیارد تومان هزینه درمان مددجویان روستایی کمیته امداد استان شده است.

او همچنین اظهار داشت: بیمه افراد ناشناس، اتباع خارجی، بیمه زندانیان و افراد زیرتکفل آنها با بیمه سلامت است و بیمه سلامت به آنان خدمات ارایه می دهد.

وی در پایان گفت: ۶۰ درصد جمعیت استان زیرپوشش بیمه سلامت هستند و در نیمه اول سال جاری ۲ میلیون و ۲۰۰ بار بیمه شدگان به مراکز درمانی، بیمارستان ها و مراکز دارویی و غیره مراجعه کرده‌اند.

بیمه سلامت کرمانشاه، یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر یعنی ۶۰ درصد از جمعیت استان را در قالب پنج صندوق بیمه‌ای شامل،«صندوق کارکنان دولت»، «صندوق روستاییان و عشایر»، «صندوق بیمه همگانی رایگان»، «صندوق ایرانیان» و «صندوق سایر اقشار» زیرپوشش دارد.

مردم می توانند نظرات، انتقادات و پیشنهادهای خود را با سامانه شبانه‌روزی ۱۶۶۶ در میان بگذارند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۴ شهرستان، ۳۴ روستا و ۲ هزار و ۶۰۰روستا دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید