عاملان بحران، مصلحت شورای همکاری خلیج فارس را در اولویت قرار دهند


عاملان بحران، مصلحت شورای همکاری خلیج فارس را در اولویت قرار دهند

وزیر مشاور در امور خارجه امارات نسبت به آشتی کشورهای خلیج فارس که برخی منتظر طلوع آن در نشست ریاض هستند، ابراز تردید کرد.

وزیر مشاور در امور خارجه امارات نسبت به آشتی کشورهای خلیج فارس که برخی منتظر طلوع آن در نشست ریاض هستند، ابراز تردید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «انور قرقاش»، وزیر مشاور در امور خارجه امارات نسبت به آشتی در بحران خلیج‌فارس که برخی انتظار آن را در نشست سران کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس می‌کشند، اظهار شک و تردید کرد.

قرقاش پیش از اعلام رسمی غیاب «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر در خبرگزاری رسمی این کشور و دستور به نخست‌وزیر برای حضور در این نشست در توئیتی نوشت: «تشخیص وضعیت شورای همکاری برای کسی که می‌خواهد صادق و امین باشد، در اولویت دادن مصلحت شوراست».

چند روز پس از اظهارات «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر خارجه قطر درباره پیشرفت تلاش‌ها برای پایان دادن به بحران، قرقاش شب گذشته با انتشار توئیتی نوشت: «مسئولیت از کسی آغاز می‌شود که با اتخاذ سیاست‌های اشتباه و منزوی کردن خود، عامل بحران بوده است. پایبندی به تعهدها، ‌بازگردندان اعتبار، توقف حمایت از افراط‌گرایی و عدم دخالت آغاز درمان است».

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر در کنفرانس گفت‌وگوی مدیترانه در رم گفته بود: «از رکود خارج شده و برای مذاکرات با سعودی‌ها قدم در مسیر پیشرفت گذاشته‌ایم،‌ امیدواریم که روابط به حالت عادی بازگردد».

وی تأکید کرده بود که سیاست خارجی قطر مستقل است و مستقل باقی خواهد ماند و معتقد نیستیم که امور داخلی و خارجی کشورمان محل مذاکره با هر کسی باشد.

آل ثانی گفته بود: «نگرانی همسایگانمان را درک و آن را بررسی خواهیم کرد اما به عنوان یک کشور با حاکمیت مستقل از بایدها و نبایدها سخن نخواهیم گفت».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله جنگنده‌های اسرائیل به مسجدی در غزه/ تشدید عملیات در کرانه باختری