دانشگاه‌های بهاء‌الدین زکریا پاکستان و مراغه همکاری می‌کنند


دانشگاه‌های بهاء‌الدین زکریا پاکستان و مراغه همکاری می‌کنند

مراغه - ایرنا - رییس دانشگاه مراغه از امضا تفاهم نامه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی با دانشگاه بهاءالدین زکریا پاکستان خبرداد.

محمدعلی لطف اللهی یقین روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تفاهم نامه همکاری در آستانه هفته پژوهش و در راستای گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی انجام گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین این تفاهم نامه با هدف ترویج و توسعه همکاری‌های علمی بین محققان و اساتید ایرانی و پاکستانی منعقد شده است.

لطف اللهی یقین اضافه کرد: ترویج برنامه‌های پژوهشی، تحقیقات مشارکتی، تبادل استاد در راستای پیگیری فعالیت‌های تحقیقاتی مشترک و برگزاری دوره‌های مشترک تحصیلی در رشته‌ها و مقاطع مختلف از محورهای این تفاهم نامه علمی و آموزشی است.

وی گفت: این تفاهم نامه با امضای دکتر منصور اکبر کوند رییس دانشگاه بهاء الدین زکریای پاکستان و مسوولان دانشگاه مراغه وارد مرحله اجرایی شده است.

وی افزود: توسعه ارتباطات بین المللی در زمینه های علمی، پژوهشی و آموزشی در جهت ارتقای سطح علمی از جمله رویکردهای دانشگاه مراغه است.

دانشگاه بهاءالدین زکریا پاکستان در سال ۱۹۷۵ میلادی در شهر پنجاب این کشور تاسیس شد و در حال حاضر بیش از ۲۶ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل بوده و دارای بیش از ۵۰ گروه آموزشی و ۶۳۰ استاد است.

در دانشگاه مراغه نیز حدود سه هزار و ۶۰۰ دانشجوی دختر و پسر در چهار رشته دکتری، ۲۶ رشته کارشناسی ارشد، ۱۸ رشته کارشناسی پیوسته، دو رشته کارشناسی ناپیوسته و یک رشته کاردانی تحصیل می کنند.
این دانشگاه دارای چهار دانشکده علوم پایه، کشاورزی، علوم انسانی و فنی و مهندسی بوده و از سال ۱۳۷۰ با عنوان آموزشکده کشاورزی کار خود را آغاز کرده و در سال ۹۱ به دانشگاه ارتقا یافته است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان