بستری شدن کودک چهارساله بیمار کف بیمارستان


بستری شدن کودک چهارساله بیمار کف بیمارستان

خبرگزاری آریا- هزاران بیمار قابل علاج در انگلیس به علت رسیدگی نشدن یا رسیدگی دیرهنگام در بیمارستان‌های دولتی این کشور جان خود را از دست می‌دهند.

بستری شدن کودک چهارساله بیمار کف بیمارستان
خبرگزاری آریا- هزاران بیمار قابل علاج در انگلیس به علت رسیدگی نشدن یا رسیدگی دیرهنگام در بیمارستان‌های دولتی این کشور جان خود را از دست می‌دهند.
به گزارش خبرگزاری آریا، کودک چهار ساله انگلیسی که به علت وضعیت اورژانسی به بیمارستان منتقل شده بود کف بیمارستان بستری شد. جک ویلی منت پسر چهار ساله را والدینش به علت وخامت وضع جسمی به اورژانس بیمارستانی در شهر لیدز انگلستان منتقل کردند و معلوم شد دچار سینه پهلوست، اما نبود تخت موجب شد پزشکان کف بیمارستان او را بستری کنند.
به نوشته رسانه‌های محلی که بازتاب گسترده‌ای نیز در رسانه‌های این کشور داشت این کودک پس از چهار ساعت که در کف بیمارستان بستری بود تازه به تخت اورژانس منتقل شد، اما سیزده و نیم ساعت طول کشید تا تختی در بخش غیر اورژانسی این بیمارستان برایش یافت شود.
جاناتان اشورث از اعضای ارشد حزب کارگر این کودک را نمونه شاهد قطعی وضعیت وحشتاک در سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس موسوم به ان اچ اس دانست و آن را شرم آور توصیف کرد.
وی گفت: یک دهه کاهش بودجه ان اچ اس موجب بروز فجایع در نظام بهداشت و درمان این کشور شده است و چنانچه حزب محافظه کار دوباره قدرت را در دست گیرد این وضع تا پنج سال آینده ادامه خواهد یافت.
عمیق‌تر شدن بحران در سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس موجب شد رسیدگی فوری به آن، به دومین مطالبه عمده مردمی پس از حل بحران برگزیت مبدل شود.
بحران در سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس موجب شد برنامه‌های رسیدگی به مشکلات آن نیز به یکی از ملاک‌های گرایش به احزاب محسوب شود.
در اعلام برنامه‌های احزاب هم بخشی از برنامه‌ها و نطق‌ها به طرح‌های مربوط به حل بحران در سازمان ملی بهداشت و درمان در این کشور اختصاص دارد.
به نوشته رسانه‌ها در انگلیس کمبود بودجه، تخت بیمارستانی و صد هزار نیرو در سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس موجب شده است برخی بیمارستان‌ها افرادی را با دانش پزشکی کمتر به کار گیرند که موجی از اعتراض‌های پزشکان را به علت به خطر افتادن جان بیماران را در پی داشته است.
گزارش‌های معتبر منتشر شده در انگلیس مبین آن است که هزاران بیمار قابل علاج در این کشور به علت رسیدگی نشدن یا رسیدگی دیر هنگام در بیمارستان‌های دولتی این کشور جان خود را از دست می‌دهند.
حدود یک ماه پیش نیز رهبر حزب کارگر انگلیس شرایط جاری در سازمان ملی بهداشت و درمان این کشور را فاجعه بار خواند و دولت را بی توجه در رسیدگی به این مشکلات دانست.
جرمی کوربین در اشاره به نمونه‌هایی از مشکلات این کشور گفت: بهای برخی دارو‌ها هفت برابر شده است و صف بیماران منتظر درمان سه برابر شده است، اما دولت توجه لازم به حل این مشکلات را ندارد.
وی با بیان اینکه هم اکنون 34 هزار بیمار سرطانی بیش از دو ماه است که منتظر شروع درمانند افزود: هر کس به درمانگاه‌های دولتی محلات موسوم به جی پی یا پزشک خانواده مراجعه کند به عمق مشکلات پی خواهد برد.
سازمان خیریه پژوهش سرطان انگلیس (Cancer Research UK) هم ماه پیش اعلام کرد کمبود نیروی انسانی متخصص در سازمان ملی بهداشت و درمان این کشور سبب شده است بیش از یکصد هزار بیمار مبتلا به سرطان، در مراحل اولیه بیماری شناسایی نشوند و جانشان بیشتر در معرض خطر باشد.
براساس گزارش این موسسه خیریه، حدود 115 هزار بیمار مبتلا به سرطان در سال 2017 زمانی سرطانشان شناسایی شد که تومور‌های سرطانی به مراحل پیشرفته رسیدند و این احتمال زنده ماندن بیماران را کم کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی