نقاط حادثه‌خیز جاده‌های سمنان فاقد دوربین ثبت تخلف است


نقاط حادثه‌خیز جاده‌های سمنان فاقد دوربین ثبت تخلف است

سمنان- ایرنا- رییس پلیس راه استان سمنان گفت: 20 نقطه حادثه خیز در جاده‌های استان سمنان به دلیل مشکلات زیرساختی فاقد دوربین ثبت تخلف است.

سرهنگ تقی کبیری روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بخش قابل توجهی از سوانح رانندگی در جاده‌های استان در نقاط حادثه‌خیز اتفاق می‌افتد که با کنترل سرعت و رفع مشکلات زیرساختی می‌توان ترددهای ایمن در سمنان داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: اگرچه عامل انسانی رکن مهم در سوانح رانندگی است اما در کنار آن رفع مشکلات زیرساختی در بخش راه و تجهیز محورهای استان به فناوری‌های نوین می‌تواند در کاهش فوتی و مجروح حوادث رانندگی تاثیرگذار باشد.

رییس پلیس راه استان سمنان ادامه داد: برخی ازمحورها مانند سمنان-فیروزکوه، سمنان-کیاسر و محورهای کوهستانی شرق استان نیازمند اجرای طرح راه فرار است که مسوولان مربوط باتوجه به سردی هوا و لغزنده بودن جاده‌ها برای بازسازی جاده های مذکور اقدام کنند.

کبیری اضافه کرد: نصب چشم‌اندازهای مصنوعی برای جلوگیری از خستگی و خواب آلودگی رانندگان وسال نقلیه در جاده‌های کویری سمنان ضرورت دارد که باید با تخصیص اعتبارهای ملی برای ایمن‌سازی جاده‌های استان اقدام کرد.

وی تصریح کرد: فرهنگ‌سازی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان، رفع مشکلات زیرساختی در بخش راه و نظارت مستمر پلیس سه رکن اساسی برای کاهش سوانح رانندگی در جاده های استان است.

رییس پلیس راه استان سمنان گفت: سوانح رانندگی در جاده‌های استان سمنان به عنوان یک چالش جدی مطرح است که باید مسوولان امر با تخصیص و تزریق به موقع اعتبارها برای رفع این چالش مهم اقدام کنند.

۶۶۰ کیلومتر از مسیر اصلی ۸۶۰ کیلومتری تهران - مشهد در استان سمنان واقع شده که سالانه دست کم ۲۰ میلیون زائران رضوی از این محور تردد می‌کنند.

یک‌هزار و ۴۰۵ نفر در پنج سال گذشته به دلیل سوانح رانندگی در جاده‌های استان سمنان جان باختند و در این مدت ۲۳ هزار و ۶۸۳ مورد تصادف رخ داد که هشت هزار و ۹۲۸ مورد از آن جرحی و بقیه تصادف خسارتی بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!