احداث مجتمع گردشگری سرخه با حضور معاون وزیر میراث فرهنگی آغاز شد


احداث مجتمع گردشگری سرخه با حضور معاون وزیر میراث فرهنگی آغاز شد

سمنان- ایرنا- احداث مجتمع فرهنگی و گردشگری شهرستان سرخه استان سمنان روز سه‌شنبه با حضور محمد خیاطیان معاون توسعه مدیریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جمعی از مسئولان استانی با انجام آیین کلنگ‌زنی آغاز شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان در حاشیه این آیین گفت: مجتمع فرهنگی و گردشگری سرخه در زمینی به وسعت ۲۴ هزار متر مربع و با زیربنای ۹ هزار و ۲۰۰ مترمربع در ۲ طبقه ساخته می‌شود.

مهدی جمال در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: مجتمع فرهنگی و گردشگری سرخه در بخش گردشگری با ارائه خدمات پذیرایی مانند رستوران و کافه فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: کتابخانه، موزه، سالن چندمنظوره، کلاس و کارگاه‌های آموزشی از جمله بخش‌هایی است که در ساخت مجتمع فرهنگی و گردشگری سرخه در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: طرح ساخت مجتمع فرهنگی و گردشگری سرخه از موارد تصویب شده سفر رییس‌جمهوری به استان سمنان در سال ۱۳۹۷ بود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان بیان کرد: اعتبار ساخت مجتمع فرهنگی و گردشگری سرخه از محل اعتبارهای سفر رییس‌جمهوری تامین شده و در مرحله اول ۱۰۰ میلیارد ریال برای ساخت تخصیص یافته است.
شهرستان سرخه در ۱۷۰ کیلومتری شرق تهران قرار دارد و با مرکز استان سمنان ۲۰ کیلومتر فاصله دارد، این شهرستان از شمال با شهرستان فیروزکوه استان تهران و از جنوب با اصفهان و کویر لوت از غرب با شهرستان آرادان و گرمسار و از شرق با شهرستان سمنان و مهدیشهر همسایه است.

جمعیت شهرستان سرخه در سرشماری نفوس و مسکن ۱۳۹۵ به تعداد ۱۵ هزار و ۳۳۰ نفر برآورد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی