سامانه بارشی جدید از امروز وارد سیستان و بلوچستان می‌شود


سامانه بارشی جدید از امروز وارد سیستان و بلوچستان می‌شود

زاهدان - ایرنا - کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سامانه بارشی جدید از عصر امروز سه‌شنبه وارد منطقه شده و فعالیت آن فراگیر بوده و در نواحی مرکزی و نیمه جنوبی استان منجر به سیلابی شدن معابر و جریان یافتن رودخانه‌های محلی می‌شود.

مصدق گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی این سامانه تا آخر هفته فعال خواهد بود اما اوج فعالیت آن در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری است.
وی افزود: انتظار می‌رود در جریان فعالیت این سامانه بارشی آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های محلی بویژه در مناطق مرکزی و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان رخ دهد.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به شاخص‌های همرفتی و احتمال وقوع صاعقه و تگرگ توصیه می‌شود مردم از قرار گرفتن در فضای باز و ارتفاعات خودداری کنند.

وی به آخرین وضعیت جوی دریای عمان و سواحل جنوب سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: تا پنجشنبه آسمان نواحی ساحلی استان نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران و وزش باد شدید است و در این مدت دریا مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.
گودرزی افزود: توصیه می‌شود فعالان دریایی در زمان مواج بودن دریا جوانب احتیاط را مدنظر قرار دهند و حتی الامکان شناورهای سبک از رفتن به دریا خودداری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش