48 آسیب‌دیده سیل در سیستان و بلوچستان اسکان داده شدند


48 آسیب‌دیده سیل در سیستان و بلوچستان اسکان داده شدند

زاهدان- ایرنا- معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: 48 آسیب‌دیده سیلاب شهرستان‌های سرباز، سراوان، کنارک و نیکشهر از 17 آذر تاکنون توسط نیروهای هلال احمر اسکان اضطراری داده شدند.

حسن مصفا روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با بارندگی‌های رگباری در چند روز اخیر چهار روستای شهرستان‌های یادشده درگیر سیلاب بودند که با تلاش نیروهای هلال احمر ساکنان این مناطق اسکان اضطراری داده شدند.

وی توزیع ۱۲ دستگاه چادر،۳۳ تخته پتو و ۱۰ تخته موکت را از جمله اقلام توزیع شده بین‌سیل زدگان جنوب این استان عنوان کرد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به تداوم بارندگی، نیروهای هلال احمر در آماده باش هستند تا در کمترین زمان ممکن خدمات امدادی مورد نیاز را به هموطنان ارائه دهند.

به گفته مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با توجه به تداوم بارندگی‌ها احتمال بسته شدن مسیرهای ارتباطی در جنوب استان وجود دارد.

عبدالرحمن شهنوازی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود در زمان بارش و صاعقه افراد از تردد و توقف در کنار مسیل‌ها، رودخانه‌های فصلی و رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.

وی بیان کرد: بیشترین بارندگی شبانه روز گذشته در سیستان و بلوچستان به ترتیب کنارک با ۵۹ میلی‌متر، «کتیج» در فنوج ۵۰ میلی‌متر، «کهیر» در کنارک ۴۴.۵ میلی‌متر و «بنت» در نیکشهر ۴۳ میلی‌متر اختصاص دارد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: براثر بارندگی‌های اخیر علاوه بر بسته شدن چند مسیر ارتباطی و تعطیلی مدارس در روز دوشنبه در شهرستان‌های کنارک و چابهار شاهد فوت کودک پنج ساله کنارکی در یکی از رودخانه‌های محلی بودیم.

وی تاکید کرد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی بعدازظهر امروز سامانه بارشی دیگری وارد استان می‌شود که تا پنجشنبه فعال است و نسبت به سامانه فعلی قوی‌تر خواهد بود.
شهنوازی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود در جریان فعالیت این سامانه بارشی بویژه برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در نواحی مرکزی و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های محلی رخ دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان