زیرساخت اینترنت سمنان ظرفیت طلایی تحقق شهر هوشمند


زیرساخت اینترنت سمنان ظرفیت طلایی تحقق شهر هوشمند

سمنان- ایرنا- استان سمنان در شاخص زیرساخت اینترنت رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است که مزیتی مهم برای تحقق شهر هوشمند و توسعه صنایع پاک در زمینه مهندسی کامپیوتر است که باید در حد مطلوب از آن استفاده شود.

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی ذائقه جامعه در سطح ملی و بین‌المللی تغییر کرده و در عصر کنونی ارتباطات پیروزی از آن کسی است که ذائقه مخاطب را شناسایی کند و سپس با تکیه بر خلاقیت و نوآوری، مخاطبان را جلب کند.

بدون شک اطلاعات دغدغه و نیاز اساسی قرن حاضر است و رشته‌های حوزه الکترونیک و ارتباطات یکی از کاربردی‌ترین رشته‌های دانشگاهی در ۱۰ سال گذشته به شمار رفته است که معمولا کارشناسان و فارغ التحصیلان این رشته بعد از اتمام تحصیل با بازار کار خوبی روبرو می شوند.

تامین زیرساخت اینترنت در استان سمنان لازمه توسعه صنایع پاک، رونق تجارت الکترونیک و تحقق رویای شهر هوشمند با تکیه بر فناوری اطلاعات است که رونق تولید و اشتغالزایی پایدار را نیز به همراه دارد.

هوشمند سازی شهرهای استان به اجرای کامل دولت الکترونیک نیز کمک می‌کند که تحقق این دستاورد، شفاف سازی، کاهش فساد مالی، صرفه جویی در هزینه و تقویت اعتماد عمومی را به ارمغان می‌آورد.

الکترونیک می‌تواند در تمام حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان سمنان کارساز باشد، از آموزش به کودکان گرفته تا امنیت شبکه، کارآفرینی، برنامه‌نویسی، سرگرمی و گردشگری می توان از این علم بهره گرفت.

در برخی کشورهای پیشرفته و توسعه یافته مبنای اقتصاد بر محور تجارت الکترونیک و گردشگری خلاق است و استان سمنان با توجه به زیرساخت‌هایی که دارد می‌تواند در این زمینه نام و نشان کسب کند.

استان سمنان از استان‌های دارای بالاترین پهنای باند در کشور است و همین موضوع کمک کننده و محرک برای توجه اقتصاد دیجیتال و تحقق شهر هوشمند است.

یکی از اقدامام‌هایی که مسئولان استان در حمایت و توسعه تجارت الکترونیک انجام داده‌اند برنامه‌ریزی برای ایجاد پارک اقتصاد دیجیتال به منظور ایجاد اشتغال پایدار و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است.

پارک اقتصاد دیجیتال به دلیل ماهیت دولتی بودن، شرکت‌های دانش‌بنیان را از مرحله جوانی و تولید علم به مرحله میانسالی و تولید انبوه می‌رساند.

شرکت های استارتاپی نیز یکی از کسب و کارهای دارای گردش مالی بالا است که مستقیم با زیرساخت‌های الکترونیک و مخابرات سروکار دارد و تقویت این زیرسات‌ها موجب رونق کسب و کار و اشتغالزایی می‌شود.

اقدام برای راه‌اندازی نخستین پارک هوشمند کودک کشور در راستای شهر دوستدار کودک در سمنان یکی دیگر از حرکت‌های ارزشمند و مقدماتی برای تبدیل شدن استان سمنان به شهر خلاق است که این جاذبه خود موجب جذب گردشگر می‌شود.

پارک هوشمند کودک سمنان مبتنی بر فناوری‌های به روز است که کودکان می‌توانند با بهره‌گیری از این امکان در گوشی‌های همراه از محتوای این پارک که در ۶ مرحله مانند باغ وحش مجازی، دهکده نقاشی جادویی، آموزش وضو و نماز، منظومه شمسی، حوضچه دلفین‌ها و طبیعت طراحی شده استفاده تفریحی و آموزشی کنند.

در روزهای گذشته تعداد زیادی از استان‌های کشور آلودگی هوا را لمس کرده و دچار مشکل شدند، یکی از فرصت‌هایی که می‌تواند آلودگی هوا را کم کند توجه به صنایع پاک است و یکی از این صنایع پاک تجارت الکترونیک است لذا توسعه و تقویت این صنعت مدنظر مسئولان قرار بگیرد.

فناوری اطلاعات در حقیقت تلفیقی از چند رشته دانشگاهی مانند مهندسی نرم افزار ، مهندسی سخت افزار ، مهندسی برق و مخابرات است که تجمیع تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات قطعا موجب جهش های فوق العاده در کسب و کار و یا تحقیقات علمی می‌شود.

به طور مثال متخصصان کشور با در اختیار گرفتن فناوری اطلاعات و ارتباطات پهپاد دشمن را شکار کردند و اقتدار کشور را به جهانیان نشان دادند.

علم در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات تضمین کننده اقتدار، پیشرفت کشور است و دانش رمز پیروزی است و کشورهای پیشرفته با تکیه بر تجارت الکترونیک بازار را از آن خود کردند.

استان سمنان توسعه متوازن خدمات مخابرات در تمام مناطق استان را سرلوحه کار خود قرار داده و اکنون رتبه اول کشور در تامین زیرساخت اینترنت را به خود اختصاص داده و این ظرفیت توجیه تمرکز برای راهبرد سمنان شهر خلاق را جان بخشید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)