حدود 7 میلیون روستایی در کشور از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند


حدود 7 میلیون روستایی در کشور از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند

کرمانشاه- ایرنا- وزیر نیرو جمعیت روستایی برخوردار از آب آشامیدنی سالم تا سال 1392 را حدود 900 هزار نفر اعلام کرد و گفت: با حمایت جدی دولت، مجلس و مقام معظم رهبری برای برداشت از صندوق توسعه ملی، از سال 1392 تاکنون، 6 میلیون و 650 هزار نفر از جمعیت روستایی کشور به شبکه آب پایدار وصل شده‌اند و از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.

رضا اردکانیان روز سه‌شنبه در مراسم افتتاح آب‌رسانی به ۵۵ روستای استان کرمانشاه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در روستای «قمشه سیدیعقوب» بخش ماهیدشت شهرستان کرمانشاه، دسترسی مردم به آب سالم و پایدار را یکی از اولویت‌های وزارت نیرو دانست و افزود: اکنون ۱۰ هزار و ۳۹۱ روستا به شبکه آب پایدار وصل هستند و تا پایان سال ۹۸، یک هزار و ۱۰۰ روستای دیگر هم به این شبکه وصل می‌شوند.

وی ادامه داد: تا پایان دولت دوازدهم (سال ۱۴۰۰)، چهار هزار روستای دیگر به شبکه آب پایدار روستایی وصل می‌شوند و در پایان این دولت جمعیت روستایی برخوردار از آب سالم از ۶ میلیون و ۶۵۰ هزار روستایی به حدود ۱۰ میلیون نفر افزایش می‌یابد.

اردکانیان، در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اجرای برنامه ایستگاه قطار پویش الف - ب. ایران گفت: امروز در هشتمین برنامه برای افتتاح چهار طرح بزرگ و کلنگ‌زنی ۲ طرح به استان کرمانشاه آمده‌ایم.

وی هدف از اجرای این پویش را که از اواسط مهر ماه شروع شده، متوقف نشدن چرخ های توسعه کشور با وجود تحریم‌ها عنوان کرد و افزود: فشارهای ناشی از تحریم‌های ظالمانه اقتصادی به فرد فرد مردم کشور وارد شده است و وزارت نیرو در این شرایط با افتخار در عرصه آب و برق به مردم کشورمان خدمات ارائه می‌کند.

وزیر نیرو در ادامه گفت: در نظر داریم ۲۲۷ طرح بزرگ با سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومان در ۳۱ استان کشور را افتتاح کنیم که تاکنون و بعد از آغاز این پویش ۶۵ پروژه با پنج هزار ۷۸۰ میلیارد تومان با احتساب پروژه‌های استان کرمانشاه افتتاح شده است.

اردکانیان اظهار داشت: همچنین در قالب این پویش و همزمان با افتتاح طرح‌ها ،کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی طرح‌ها را نیز آغاز می‌کنیم که تاکنون ۲۱ پروژه کلنگ‌زنی شده و امروز نیز ۲ پروژه احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرستان‌های صحنه و سنقر کلنگ‌زنی می‌شود.

وی افزود: برای کلنگ‌زنی این ۲۱ پروژه،۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری لازم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس