روایت رئیس سابق شورای رقابت از ترازنامه های ساختگی خودروسازان +فیلم


روایت رئیس سابق شورای رقابت از ترازنامه های ساختگی خودروسازان +فیلم

جمشید پژویان: نماینده خودرو سازان در یک مناظره‌ای که در صدا و سیما داشتیم، گفت: شما سالی که به عنوان  سال پایه تعیین کردید، در این سال خودروسازان زیان دادند. اما طبق ترازنامه ایران خودرو و سایپا 4 هزار میلیارد تومان سود بردند. این نماینده خودروسازان در تلویزیون در مقابل همه مردم گفت که این آمار ساختگی بود.

گروه کشت و صنعت بازارنیوز: جمشید پژویان رئیس سابق شورای رقابت در نشست خبری بازارنیوز گفت: بحثی که نه تنها در مورد خودرو، بلکه در مورد مخابرات هم که اولین جایی بود که ورود کردیم، داشتیم. آقایان دانشمند می‌گفتند در قانون نوشته شده است که شما باید ابتدا دستور العمل قیمت را در بیاورید. ما گفتیم دستور العمل قیمت یعنی همان قیمت، ولی به جای این که شما هر چند ماه محاسبات انجام دهید و قیمتی را اعلام کنید، پارامتر‌هایی را در این دستور العمل بگذارید که بر اساس اطلاعات آمار کلی که در بانک مرکزی، استاندارد، مرکز آمار و ... اعلام می‌شود، به یک قیمت برسید.

وی افزود: عاقبت، دو مدیر عامل سایپا و ایران خودرو در شورای رقابت اعلام کردند ما مشکلی با این دستور العمل نداریم. زیرا کاملا علمی بود. در کمیسیون صنایع مجلس و در صدا وسیما هم این را اعلام کردند. ولی نماینده خودرو سازان در مناظره‌ای که در صدا و سیما داشتیم (آن زمان رئیس کمیسیون صنایع مجلس، فولادگر بود و در مناظره حضور داشت)، گفت شما سالی که به عنوان سال پایه تعیین کردید، در این سال خودروسازان زیان دادند. اما طبق ترازنامه ایران خودرو و سایپا ۴ هزار میلیارد تومان سود بردند. این نماینده خودروسازان در تلویزیون در مقابل همه مردم گفت که این آمار ساختگی بود.

پژویان در پایان گفت: در آخر این باعث شد که خودروسازان به دستور العمل شورای رقابت تن بدهند و قیمت‌ها را پایین بیاورند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاکید وزیر خارجه سوریه بر حق دفاع مشروع ایران در برابر رژیم صهیونیستی