هشدار کمیته های جنبش مردمی عربستان درباره احتمال اعدام شیخ زکزاکی به تبعیت از آل سعود


هشدار کمیته های جنبش مردمی عربستان درباره احتمال اعدام شیخ زکزاکی به تبعیت از آل سعود

شفقنا-  “کمیته های جنبش مردمی” در شبه جزیره عربی با هشدار نسبت به اینکه احتمال دارد شیخ ابراهیم زاکزاکی به دلیل نقش سیاسی و مذهبی خود، توسط مقامات نیجریه به اعدام محکوم شود،  از علماء ، مراجع ، شخصیت ها ، نهادهای اسلامی ، قانونی و رسانه ای خواست تا جان شیخ الزاکزاکی و تمام شیعیان نیجریه را نجات دهند. […]

هشدار کمیته های جنبش مردمی عربستان درباره احتمال اعدام شیخ زکزاکی به تبعیت از آل سعود

شفقنا- “کمیته های جنبش مردمی” در شبه جزیره عربی با هشدار نسبت به اینکه احتمال دارد شیخ ابراهیم زاکزاکی به دلیل نقش سیاسی و مذهبی خود، توسط مقامات نیجریه به اعدام محکوم شود، از علماء ، مراجع ، شخصیت ها ، نهادهای اسلامی ، قانونی و رسانه ای خواست تا جان شیخ الزاکزاکی و تمام شیعیان نیجریه را نجات دهند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از”مرآه الجزیره”،، کمیته ی جنبش مردمی شبه جزیره عربی در بیانیه ای اظهار داشت: “ممکن است مقامات نیجریه برای صدور حکم اعدام شیخ الزاکزاکی به دستگاه قضایی فشار بیاورند، که این امر درهای جنگ علیه شیعیان در نیجریه را گسترش داده و به نتایج ناگواری می­ انجامد”.

“کمیته های مذکور با اشاره به اینکه اقدامات وحشیانه مقامات نیجریه علیه شیعیان را محکوم می کند، عنوان کرد: این اقدامات نسخه ای واقعی از اقدامات رژیم سعودی علیه پیروان اهل بیت (علیهم السلام) در شبه جزیره عربستان است و حتی با تشویق و حمایت رژیم آل سعود صورت می گیرد”.

کمیته مذکور خاطرنشان کرد: رفتار نیروهای امنیتی نیجریه در آنجا ویژگی بارز وهابیت را نشان می دهد که در همه جا به دنبال تعقیب شیعیان هستند.

این کمیته ها همچنین هشدار دادند: “رفتارهایی که شیعیان در جهان با آن روبرو هستند تقریباً برنامه ای هماهنگ شده است که توسط مراکز مخالف با ایران صورت می گیرد؛ زیرا ایران حامی تمام شیعیان جهان است و در زمینه مبارزه با بی عدالتی و ظلم و ستمی که توسط ایالات متحده آمریکا و در رأس آن رژیم سعودی انجام می گیرد نام نیکویی در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

“کمیته جنبش مردم” عربستان افزود: “در سال ۲۰۱۵ ، ارتش نیجریه در اقدامی به قتل عام مردم شهر زاریا پرداخت. این امر زمانی اتفاق افتاد که شماری از افسران پلیس حسینی را محاصره کردند. این افراد مشغول آماده سازی مراسم تولد پیامبر اکرم (ص) در شهر زاریا بودند که ارتش سوریه بر روی مردم آتش گشود. در این اقدام ده ها تن از مردان ، زنان و کودکان مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و تعداد ۴۵۰ نفر مجروح شدند و شیخ الزکزاکی و همسرش به اتهام تحریک تروریسم علیه دولت بازداشت شدند.

شیخ ابراهیم یعقوب الزکزاکی ، یکی از روحانیان شیعه نیجریه است. او متولد “زاریا” در ایالت کادونا در نیجریه است. و پیش از این ریاست سازمان اسلامی را برعهده داشته است. مقامات نیجریه در سال ۲۰۱۴ ، سه تن از فرزندانش را همزمان با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

پس از گذشت پنج سال از بازداشت، دادگستری نیجریه در ۶ آگوست ۲۰۱۹ اجازه داد تا شیخ الزکزاکی به همراه همسرش به هند سفر کند و زیر نظر دولت نیجریه تحت درمان قرار بگیرد. این اقدام زمانی صورت گرفت که تظاهراتی توسط “جنبش اسلامی نیجریه” برگزار شده بود”. با این حال ده روز پس از ورود شیخ زکزاکی به هند مطلع شدند که دولت دستور داده است او و همسرش هند را ترک کنند. مقامات نیجریه گفته بودند که زکزاکی پس از بازگشت از هند در دادگاه حاضر خواهد شد.

خبر را در مرآه الجزیره ببینید

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است