سلیمی: کسب مدال در فوق‌سنگین وزنه‌برداری دور از انتظار نیست


سلیمی: کسب مدال در فوق‌سنگین وزنه‌برداری دور از انتظار نیست

تهران- ایرنا- دارنده مدال طلای جهان و المپیک گفت: «علی داودی» و «علیرضا یوسفی» 2 امید اصلی ایران در دسته فوق سنگین وزنه‌برداری هستند که اگر در تمرینات جدیت داشته باشند کسب مدال در این دست دور از انتظار نخواهد بود.

«بهداد سلیمی» روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا از دنیای قهرمانی خداحافظی کردم اما این رفتن، خداحافظی با ورزش نبود بلکه پس از یک دوره کوتاه استراحت نخست به عنوان مشاور «سیدرضا صالحی امیری» رییس کمیته ملی المپیک انتخاب شدم و در ادامه نیز برای شرکت در دوره‌های مربیگری به اروپا رفتم. این کلاس‌ها با موفقیت سپری کردم و هم اکنون نیز به عنوان سرمربی در خدمت تیم وزنه‌برداری بازار بزرگ (ایران مال) هستم.

او در خصوص نتایج تیم بازار بزرگ در لیگ وزنه‌برداری افزود: این تیم در هفته نخست توانست در صدر جدول قرار گیرد و تا الان نیز امتیازات خوبی کسب کرده است و هفته دوم نیز صدر نشین است. اینکه برخی ادعا می‌کنند تیم بازار بزرگ با پول تمام ستاره‌های وزنه‌برداری را جذب کرده است درست نیست. باید با دید مثبت به این قضیه نگاه کنیم. بازار بزرگ ایران در رشته‌هایی مانند کشتی و وزنه‌برداری تیم‌داری می‌کند و با استخدام ورزشکاران نامدار هم مسابقات را جذاب خواهد کرد و هم از این ورزشکاران حمایت مالی می‌کند. سیاست‌گذاری این تیم حمایت از قهرمانان المپیکی است. انشالله با این حمایت‌های مالی، ورزشکاران بتوانند در المپیک موفق باشند. هدف این است که وزنه‌برداران از لحاظ مالی مشکلی نداشته باشند.

دارنده مدال طلای جهان در دسته سنگین وزن درباره عملکرد وزنه برداران ایران در این دسته عنوان کرد: «علی داودی» و «علیرضا یوسفی» ۲ امید ایران در دسته فوق سنگین هستند و در آینده بیشتر از آنان خواهیم شنید اما برای رسیدن به مدال بدون شک نیاز به زمان و تمرینات بیشتر دارند. اگر جدیت در تمرینات این ۲ ورزشکار وجود داشته باشد کسب مدال در این دسته برای ایران دور از انتظار نیست.

سلیمی برای نخستین بار در لیگ برتر وزنه‌برداری در قامت مربی حاضر شد. وی هفته نخست به خاطر حضور در کلاس‌های مربیگری که در کشور مجارستان برگزار شد در کادر فنی تیم بازار بزرگ حضور نداشت. کیانوش رستمی شاخص ترین وزنه‌بردار تیم بازار بزرگ بود و هدایت رستمی توسط سلیمی از نکات جالب هفته دوم لیگ بود.

هفته دوم لیگ برتر وزنه‌برداری ایران روزهای ۱۶ و ۱۷ آذرماه به میزبانی تالار وزنه‌برداری مجموعه ورزشی آزادی تهران (سالن ایرانیان) برگزار شد و در نهایت تیم‌های شرکت ملی حفاری اهواز و بازار بزرگ ایران همچون هفته اول، جایگاه‌های نخست این دو رده رده سنی را از آن خود کردند.

رده‌بندی هفته دوم لیگ برتر جوانان:

۱- شرکت ملی حفاری اهواز:۷۶۸ امتیاز

۲- نیروی زمینی ارتش:۷۱۳ امتیاز

۳- نیروی هوایی عقاب: ۷۱۳ امتیاز

۴- مناطق‌نفت‌خیزجنوب خوزستان: ۷۰۴ امتیاز

۵- مس رفسنجان: ۶۴۸ امتیاز

رده‌بندی هفته دوم لیگ برتر بزرگسالان:

۱- بازار بزرگ ایران: ۷۶۹ امتیاز

۲- دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات: ۷۳۲ امتیاز

۳- شرکت ملی حفاری اهواز: ۷۱۳ امتیاز

۴-نیروی هوایی عقاب: ۶۹۲ امتیاز

۵- مناطق‌نفت‌خیزجنوب خوزستان: ۶۱۷ امتیاز

۶- نیروی زمینی ارتش: ۵۷۶ امتیاز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد