قوانین ناکارآمد از موانع مهم رونق تولید در صنعت سمنان است


قوانین ناکارآمد از موانع مهم رونق تولید در صنعت سمنان است

سمنان- ایرنا- نائب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: قوانین ناکارآمد و ضدتولید یکی از اصلی‌ترین موانع برای رونق‌گرفتن فعالیت صنایع و چرخه اقتصادی استان است.

حمید علوی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دولت در اتخاذ تصمیم‌های مختلف برای رفع مشکلات تولید و صنعت از دیدگاه‌های کارشناسی فعالان اقتصادی بهره نمی‌برد که این امر یک ضعف اساسی در رونق تولید در کشور با بیشترین خطرپذیری است.

وی اضافه کرد: دلیل کاربردی نبودن آیین‌نامه و قوانین موجود در بخش صنعت و تولید توجه نکردن به نظرهای صنعتگران در تنظیم این قوانین است.

وی خاطر نشان کرد: دولت و مسوولان برای کاهش تاثیر تحریم در بخش تولید و صنعت به درد و دل‌های صنعتگران و فعالان اقتصادی توجه ویژه داشته باشد.
نائب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان ادامه داد: قوانین بخش تولید و صنعت در کشور باید گره‌گشا باشد، اما قوانین موجود نه تنها دردی از دردهای صنعتگران را التیام نمی‌بخشد، بلکه این قوانین مخل تولید است.

علوی تصریح کرد: حمایت از بخش صنعت و تولید در کشور نباید در حد شعار باقی بماند و مسوولان پاسخگو باشند که برای تحقق شعار سال چه کرده‌اند.

وی اضافه کرد: حمایت از بخش صنعت در بلندمدت می‌تواند مسیر توسعه و آبادانی کشور را هموار کند، اما تنظیم قوانین ضدتولید توقف شکوفایی صنعت ایران را نشانه گرفته است.

نائب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: قوانین جامع حمایت از تولید با توجه به وضع موجود برای کاهش فشار تحریم ها تنظیم شود.

سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد، در کشاورزی بیش از ۱۴ درصد و تولید ناخالص این استان با رقمی حدود ۱۸.۲ درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود ۲۲ درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کودکان قربانیان قلدری اینترنتی