16 سهمیه‌ اضافی کنکور سراسری حذف شد


16 سهمیه‌ اضافی کنکور سراسری حذف شد
خدایی گفت: ما در کنکور سراسری ۱۹ سهمیه داشتیم که ۱۶ سهمیه حذف شد، اما سهمیه مناطق، ایثارگران و منطقه آزاد باقی ماند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش کشور گفت: با توجه به الزامات وزارت علوم و وزارت بهداشت به ساماندهی سهمیه آزمون‌های سراسری کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، لایحه‌ای تحت عنوان توزیع عادلانه فرصت‌ها و امکانات تحصیل در آموزش عالی تنظیم شد.

او در ادامه گفت: طبق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری بعد از یک سال و نیم کار کارشناسی، این لایحه نهایتاً توسط وزرای علوم و بهداشت امضا و به دولت تحویل داده شد که دولت باید تصمیم بگیرد به شورای عالی انقلاب فرهنگی بفرستد یا هیئت دولت.

خدایی افزود: به طور کلی تمام قید و بند‌های سهمیه‌هایی را که حسب ضرورت یا بر اساس نیاز کشور انجام شده بود ساماندهی کردیم تا در جهت عدالت آموزشی و تسهیل ورود افراد با نمرات بالاتر به دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی اعم از وزارت بهداشت و وزارت علوم و کلیه موسسات و دانشگاه‌های آموزش عالی خارج از این سیستم صورت بگیرد.

رئیس سازمان سنجش بیان کرد: ما در کنکور سراسری ۱۹ سهمیه داشتیم که ۱۶ سهمیه حذف شد، اما سهمیه مناطق، ایثارگران و منطقه آزاد باقی ماند که ۱۰ درصد ظرفیت برای منطقه ۱و ۲ و ۳و ۵۰ درصد برای مناطق آزاد و ۵ درصد برای ایثارگران به صورت مازاد صورت گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403