کانون های مساجد منادی فرهنگ در نقاط شهری و روستایی هستند/ کرمانشاه می تواند پایتخت فرهنگی مساجد باشد


کانون های مساجد منادی فرهنگ در نقاط شهری و روستایی هستند/ کرمانشاه می تواند پایتخت فرهنگی مساجد باشد

حجت الاسلام کلات پور، گفت: کانون های مساجد با روحیه جهادی و عزم جدی در اجرای طرح ملی فهما می توانند به عنوان پایتخت فرهنگی مساجد ایران خود را مطرح کرده و متحول شوند.

«حجت الاسلام افشین کلات پور» در حاشیه اجرای دوره آموزشی طرح ملی سامانه فهما، به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: استان کرمانشاه در سالیان گذشته همواره در ارزیابی سطح کیفی و کمی برنامه های فرهنگی هنری کانون های مساجد جزو رتبه های برتر کشوری بوده است.

مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمانشاه، با بیان اینکه از آن نقطه آرمانی فاصله گرفته ایم، افزود: تداوم فعالیت های فرهنگی هنری کانون های مساجد و حرکت رو به رشد آن ها متکی بر اجرای طرح ملی فهما است.

وی اظهار کرد: طرح ملی فهما(پایتخت فرهنگی هنری مساجد ایران) به تعبیر وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی: «زمین بازی کانون های فرهنگی هنری مساجد است» لذا کانون ها باید برنامه محور شوند و عملکرد و بازخورد فعالیت های خود را در سامانه بچه های مسجد ثبت کنند.

حجت الاسلام کلات پور، تصریح کرد: اگر کرمانشاه به عنوان پایتخت فرهنگی هنری مساجد ایران انتخاب شود بودجه خوبی را در این زمینه دریافت می کند که قطعاً منجر به تحول کانون های مساجد می شود.

وی با اشاره به خسارات وارده بر کانون های مساجد استان کرمانشاه در پی سیل و زلزله، ابرازکرد: علی رغم مشکلاتی که بر این استان حادث شده است، با توان و قدرتی که از مدیران و اعضای کانون های مساجد استان سراغ دارم می توانیم شرایط فعلی را به وضعیت خوب و مطلوبی تبدیل کنیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمانشاه، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در مقابله با توطئه ها و هجمه های گسترده فرهنگی دشمن در شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی، گفت: فعالان کانون های مساجد افسران جنگ نرم هستند.

وی با بیان اینکه هیچ نهادی مانند کانون های مساجد مجوز کار فرهنگی ندارد، تأکید کرد: کانون های مساجد منادی فرهنگ در نقاط شهری و روستایی هستند و ابلاغ مستقیم برای این کار دارند.

حجت الاسلام کلات پور، تصویب اساسنامه ستاد عالی کانون های مساجد کشور، تغییر در رویکرد و نام آن به ستاد هماهنگی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد با توجه به وظیفه ذاتی خود باید در عرصه فرهنگی در نوک پیکان قرار بگیرند و دیگر ارگان ها را نیز با خود همراه کنند.

وی گفت: ایران اسلامی در دو جبهه جنگ فرهنگی و جنگ اقتصادی قرار دارد ما به عنوان سربازان ولایت با ایفای نقش خود در عرصه فرهنگی می توانیم به تقویت هر دو جبهه و مقابله با هجمه های بی شمار دشمن کمک کنیم.

این مقام مسئول، به فرازهایی از بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه بیشتر بر مسائل فرهنگی تأکید دارند چرا که فشارهای اقتصادی نیز برای ضربه زدن به فرهنگ ما و سلطه یافتن فرهنگ ابتذال غربی بر فرهنگ غنی ایرانی اسلامی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید جهادگونه وارد این میدان شویم و به خوبی در زمین بازی خود رو به جلو پیش برویم.

پایان پیام/81

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس