نکاتی برای نگهداری بهتر از برف پاک کن خودرو


برای افزایش طول عمر تیغه برف برف پاک کن برف پاک کن های‌ اتومبیل «windscreen wiper» در قدیم بـه صورت دستی و با حرکت دادن یک اهرم کـه داخل کابین قرار داشت، کار می کردند ولی امروزه با پیشرفت صنعت و تکنولوژی سیستم برف پاک کن برقی شده اسـت. بـه گزارش تالاب برف پاک کن اتومبیل پس از گذشت مدتى کهنه و فرسوده مى شود. زمانى که اتومبیل در هواى برفى پارک شده...

نکاتی برای نگهداری بهتر از برف پاک کن خودرو

برای افزایش طول عمر تیغه برف برف پاک کن

برف پاک کن های‌ اتومبیل «windscreen wiper» در قدیم بـه صورت دستی و با حرکت دادن یک اهرم کـه داخل کابین قرار داشت، کار می کردند ولی امروزه با پیشرفت صنعت و تکنولوژی سیستم برف پاک کن برقی شده اسـت.

بـه گزارش تالاب برف پاک کن اتومبیل پس از گذشت مدتى کهنه و فرسوده مى شود. زمانى که اتومبیل در هواى برفى پارک شده اسـت تیغه هاى برف پاک کن را بلند کنید، همچنین تیغه ها بشویید تا طول عمر انها افزایش یابد.

ممکن اسـت احساس کنید که تیغه ى برف پاک کن ماشین را بیشتر از چیزى که انتظار دارید تعویض مى کنید. آیا تیغه ى برف پاک کن را سال گذشته عوض کردید و هم اکنون شیشه را تمیز نمى کند و فرسوده شده اسـت و احتیاج بـه تعویض دارد؟ اگر چه هزینه ى تعویض تیغه هاى برف پاک کن زیاد نیست، اما بهتر اسـت با انجام دادن چند توصیه طول عمر برف پاک کن اتومبیل را افزایش دهید.

نکاتی برای نگهداری بهتر از برف پاک کن خودرو

عملکرد تیغه های برف پاک کن:

تیغه های‌ برف پاک کن شبیه تی های‌ لاستیکی هستند. یک نوار لاستیکی باریک، روی یک دسته قرار گرفته اسـت و آب را از روی شیشه پاک می کند. وقتی تیغه ها نو هستند، لاستیک ان صاف اسـت و هیچ ترک یا شکافی ندارد و بدون این‌که ردی بر جا بگذارد، آب را کاملاٌ پاک میکند.

وقتی تیغه ها کهنه می شوند، روی ان ها ترک و شکاف بـه وجود می آید و باعث شکل گرفتن جرم روی تیغه می شوند. این جرم موجب می شود، تیغه خوب بـه شیشه نچسبد و روی شیشه رد بـه جا بگذارد. گاهی اوقات، می توان با یک دستمال آغشته بـه مایع شیشه شو، تیغه ها را پاک کرد تا کمی بیشتر عمر بکنند.

راه دیگری کـه وجوددارد این اسـت کـه فشار تیغه روی شیشه را افزایش داد. تیغه ها طوری طراحی شده‌اند کـه در قسمت وسط بیشترین چسبندگی را داشته باشند ولی از ان جایی کـه طول تیغه زیاد اسـت، در واقع بین شش تا هشت نقطه تماس با شیشه وجوددارد. اگر یخ یا برف روی تیغه ها انباشته شود، باعث می شود فشار یکسانی بـه همه ی نقاط تیغه وارد نشود و روی شیشه رد بر جا بماند.

نکاتی برای نگهداری بهتر از برف پاک کن خودرو

در ادامه ٥ راه حل براى افزایش طول عمر تیغه ى برف پاک کن اتومبیل آمده اسـت:

١-زمانى که ماشین را در بارش برف پارک مى کنید تیغه هاى برف پاک کن را بلند کنید:

شاید این کار بـه نظر غیر ضرورى بیاید. اما در واقع شـما با این کار در حفظ تیغه ى برف پاک کن و هزینه هاى اضافى جلوگیرى مى کنید. زمانى که برف بر روى شیشه ى جلو مى نشیند، مخصوصاً زمانى که خودروى شـما هنوز گرم اسـت، این گرما باعث آب شدن برف مى شود و زمانى که ماشین سرد شود این برف هاى آب شده دوباره یخ مى زنند.

دراین حالت تیغه ى برف پاک یخ مى زند و زمانى که شـما مى خواهید از برف پاک کن استفاده کنید چون تیغه ى برف پاک کن یخ زده اسـت لبه ى لاستیکى ان کنده مى شود و آسیب مى بیند. در نتیجه برف پاک کن شیشه را بـه خوبى تمیز نمى کند و احتیاج بـه تعویض خواهد داشت.

٢-شیشه ى یخ زده رابا برف پاک کن پاک نکنید:

در زمستان بعضى افراد سعى مى کنند که شیشه ى جلوى یخ زده بـه کمک برف پاک کن تمیز کنند. زمانى که این کار را مى کنید یخ روى شیشه بـه پلاستیک تیغه ى برف پاک کن آسیب مى زند. این کار باعث پارگى قسمت پلاستیکى مى شود و برف پاک کن نمى تواند شیشه را بـه خوبى تمیز کند و باید تعویض شوند.

حتماً بخوانید: چه شمع خودرویی را بخریم ؟

٣-تمیز کردن تیغه هاى برف پاک کن اتومبیل با مواد شوینده:

در حالى که تیغه ى برف پاک کن همان‌ گونه کار مى کند و شیشه را بـه خوبى تمیز مى کند، آن ها توسط خاک و آلودگى هاى موجود کثیف مى شوند. این آلودگى ها بـه لبه ى پلاستیکى برف پاک کن مى چسب و نه تنها باعث خراب شدن قسمت پلاستیکى تیغه برف پاک کن مى شوند بلکه مى توانند بر روى شیشه ى اتومبیل نیز اثر بد بگذارند و بر روى ان ایجاد خراش کنند. از یک پارچه ى تمیز همراه با مواد شوینده استفاده کنید و تیغه ها را تمیز کنید. این کار باعث افزایش طول عمر تیغه ها مى شود.

نکاتی برای نگهداری بهتر از برف پاک کن خودرو

٤- ماشین را در سایه پارک کنید:

اگر چه این امکان وجود ندارد که همیشه در زیر سایه اتومبیل را پارک کنید، اما اگر مى توانید این کار را انجام دهید. این کار براى تمام بخش هاى خودروى شـما خوب اسـت، حتى برف پاکن.

زمانى که قسمت پلاستیکى تیغه برف پاک کن گرم مى شود، قسمتى از خاصیت انعطاف پذیرى خودرا از دست مى دهد ودر واقع خشک مى شود و سخت و شکننده مى شود. تیغه هایى که سخت و شکننده مى شوند نمى توانند بـه خوبى شیشه را تمیز کنند.

٥- از تیغه ى برف پاک کن زمانى که شیشه خشک اسـت استفاده نکنید:

هدف استفاده از برف پاک کن پاک کردن برف و باران و مواد شونده از روى شیشه ماشین اسـت. این تیغه ها براى زمانى که شیشه خشک اسـت طراحى نشده اند. زمانى که شـما از انها بر روى شیشه ى خشک استفاده مى کنید صداى جیر جیر مى دهند. این صدا نشان مى دهد که پلاستیک تیغه ى برف پاک کن در حال سائیده شدن و فرسایش اسـت.

همچنین باعث مى شود که ذراتى که بر روى شیشه قراردارند بر روى ان ایجاد خراش کنند. اگر باران یا برف نمى آید، اول بر روى شیشه آب اسپرى کنید سپس از برف پاک کن استفاده کنید.

اگر میال هستید نکاتی را برای نگه‌داری اتومبیل بخوانید بـه پایین مراجعه نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبح بخیر دلبرانه با انواع متن های عاشقانه و خاص