تدوین دستورالعمل مشترک بین وزارت بهداشت و آموزش و پرورش در زمینه تعطیلی مدارس برای پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزا


رئیس اداره بیماری واگیر وزارت بهداشت گفت: تعطیلی مدارس با هدف پیشگیری و بروز بیماری آنفلوآنزا باید بر اساس دستورالعمل مشترک وزارت بهداشت و آموزش و پرورش انجام شود.

حسین عرفانی رئیس اداره بیماری واگیر وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: خوشبختانه موج شیوع بیماری آنفولاوآنزا طی چند روز گذشته کاهش پیدا کرده است و این موضوع طی ۴۸ ساعت گذشته با کاهش میزان مراجعه مردم به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها برای ابتلا به آنفلوآنزا روند نزولی داشته است.

او ادامه داد: طی دو هفته آینده ما شاهد کاهش شیوع بیماری آنفلوآنزا اپیدمی آن در سراسر کشور هستیم و اگر مورد خاصی ایجاد نشود تا حدود زیادی این بیماری در جامعه کنترل شده است.

عرفانی با اشاره به تعطیلی مدارس به دلیل شیوع بیماری آنفلوآنزا تاکید کرد: تعطیلی مدارس به دلیل بروز و شیوع بیماری آنفلوآنزا یک قاعده و قوانین خاص خودش را دارد که به همین دلیل یک دستورالعمل مشخصی بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت تدوین شده است که بر مبنای آن برخورد آموزشگاه‌ها در مواجهه با بیماری آنفلوآنزا به طور دقیقی آورده شده است.

رئیس اداره بیماری واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: خوشبختانه میزان موارد ابتلا به آنفلوآنزا در مدارس کم بوده و ما شاهد اپیدمی این عارضه در آموزشگاه‌های سراسر کشور نبوده‌ایم؛ مربیان و اولیا در صورت مشاهده بروز بیماری آنفلوآنزا در دانش آموزی باید از ورود آن به سر کلاس خودداری کنند و اگر تعداد زیادی از یک کلاس دچار آنفلوآنزا شده‌اند باید کلاس مد نظر تعطیل شود.


او اضافه کرد: اگر مدرسه‌ای به دلیل ابتلا چند دانش آموز به بیماری آنفلوآنزا و یا بخاطر پیشگیری شیوع این عارضه در بین دانش آموزان تعطیل شود این کار باعث شده تا دانش آموز سالم در جامعه برود و احتمال ابتلا به این عارضه و انتقال آن به مدارس افزایش پیدا می‌کند و این کار نتیجه‌ای معکوس به همراه دارد.

عرفانی گفت: بیماری آنفلوآنزا مسئله نگران کننده‌ای نبوده و بیش از ۹۵ درصد بیماران با انجام درمان‌های ساده و استراحت در منزل همچنین مصرف مایعات بهبود پیدا کنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو