مرگ آبشار ویکتوریا +عکس


مرگ آبشار ویکتوریا +عکس

آبشار ویکتوریا قربانی یکی از بدترین خشکسالی‌های 100سال اخیر در جنوب قاره آفریقا شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرارو، آبشار ویکتوریا که یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های گردشگری در قاره آفریقاست، قربانی یکی از بدترین خشکسالی‌های ۱۰۰ سال اخیر در جنوب قاره سیاه شد و تقریبا خشکید.

آبشار ویکتوریا که در مسیر رودخانه زامبزی در جنوب آفریقا قرار دارد و بلندی آن به حدود ۱۰۰ متر می‌رسد، چند دهه مقصد هدف گردشگران اروپایی و آمریکایی به ویژه در فصل تعطیلی‌های سال نو بود و میلیون‌ها نفر از سراسر دنیا برای دیدن چشم‌اندازهای دل‌انگیز آن راهی زیمبابوه و زامبیا می‌شدند.

این در حالی است که امسال دیگر خبری از آن آبشار بلند و تماشایی نیست و بدترین خشکسالی یک قرن اخیر جنوب آفریقا تاثیر خود را بیش از همه بر حجم آب موجود در آبشار ویکتوریا گذاشته است. هر چند در فصول گرم و خشک سال حجم آبشار کم می‌شود اما این اندازه کاهش تقریبا بی‌سابقه بوده و یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری منطقه را به حالت تعطیل درآورده است.

یکی از فروشندگان صنایع دستی نزدیک آبشار ویکتوریا (در بخش زامبیا) می‌گوید: گردشگران تصاویر خشک شدن آبشار را در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی دیده‌اند و دیگر کمتر به اینجا سر می‌زنند. این نخستین بار است که ما خودمان خشک شدن ویکتوریا را می‌بینیم.

همزمان با گردهمایی رهبران جهان در مادرید برای بحث کردن درباره راه‌های کاهش گازهای گلخانه‌ای، زندگی ۴۵ میلیون نفر از مردم جنوب آفریقا تحت تاثیر گرمایش زمین قرار گرفته است.

آمار برگرفته از داده‌های مقام‌های مسئول رودخانه زامبزی نشان می‌دهد حجم آب به پایین‌ترین حد از ۱۹۹۵ تا امروز رسیده و میانگین آن در چند دهه اخیر بسیار بی‌سابقه و کمتر از حالت عادی بوده است. هر چند برخی کارشناسان خشک شدن ویکتوریا را چندان به دگرگونی اقلیم مربوط نمی‌دانند اما برخی دیگر معتقدند افزایش گازهای گلخانه‌ای فرارسیدن فصل باران‌های موسمی را به تاخیر انداخته است.

مرگ آبشار ویکتوریا +عکس

مرگ آبشار ویکتوریا +عکس

مرگ آبشار ویکتوریا +عکس

مرگ آبشار ویکتوریا +عکس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا