دهها کشته و هزاران تن آواره براثر سیل و رانش زمین در اوگاندا


دهها کشته و هزاران تن آواره براثر سیل و رانش زمین در اوگاندا

جاری شدن سیل، زندگی مردم در آفریقای جنوبی را هم مختل کرده است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما, ادامه بارشهای سیل آسا در بخشهایی از قاره افریقا به ویژه در افریقای جنوبی و اوگاندا باعث کشته شدن دهها تن وآوارگی هزاران تن شده است .
آواره شدن هزاران نفر در اوگاندا
سیل و رانش زمین سبب آواره شدن هزاران نفر در اوگاندا شده است.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی جی تی ان چین، بارش شدید باران‌های موسمی سبب جاری شدن سیل در بخش‌هایی از کشور آفریقایی اوگاندا شده است. بارندگی شدید موجب طغیان سه رودخانه بزرگ در سه استان اوگاندا شده است. تاکنون جسد ۱۷ نفر پیدا شده است، اما گفته می‌شود تعداد جان باختگان بسیار بیشتر است و تلاش‌ها برای یافتن اجساد ادامه دارد. نیرو‌های نظامی و دستگاه‌های امدادی برای کمک رسانی به سیلزدگان وارد عمل شده اند. سازمان‌های مردم نهاد نیز در این میان نقش خود را ایفا می‌کنند. سیلاب سبب بروز رانش زمین در مناطقی شده است. تاکنون فقط در شرق اوگاندا ده هزار نفر به علت سیلاب بی خانمان شده اند. دولت برای کمک به سیلزدگان پنج میلیون و ۴۰۰ هزار دلار اختصاص داده است. تعداد مناطق سیلزده و مردم آسیب دیده از سیل به حدی زیاد است که عملیات کمک رسانی را بسیار دشوار کرده است. صلیب سرخ اوگاندا اوضاع مناطق سیلزده را بسیار بحرانی توصیف کرده است. کارشناسان سازمان هواشناسی در اوگاندا درباره استمرار بارندگی‌های موسمی و سیلاب به شدت هشدار داده اند. تگرگ و وزش باد‌های ویرانگر نیز اوضاع این منطقه را وخیم‌تر کرده است. این تغییرات شدید آب و هوایی خسارت‌های گسترده‌ای به مزارع و زمین‌های کشاورزی و باغات وارد کرده است.
مختل شدن زندگی در افریقای جنوبی
جاری شدن سیل، زندگی مردم را در آفریقای جنوبی مختل کرد.
بارش شدید باران در روزهای اخیر در مناطقی از آفریقای جنوبی سبب جاری شدن سیل شده است. منطقه گائوتینگ یکی از کانونهای اصلی این سیل است. سیلاب به حدی شدید است که ارتباط مناطق سیلزده با مناطق دیگر کاملا قطع شده است.
شدت سیل آنقدر زیاد است که خودروها را به حرکت درآورده و شهرها را به استخر خودروها تبدیل کرده است. عملیات امدادرسانی به مناطق سیلزده شروع شده است اما به علت گسترش دامنه سیل ، کار امدادرسانی با کندی پیش می رود. سازمانهای دولتی به مردم درباره احتمال وقوع بارندگی در روزهای آینده و بارش شدید مجدد باران هشدار داده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن