7 متهم به فساد مالی در پرونده قیر خراسان شمالی دستگیر شدند


7 متهم به فساد مالی در پرونده قیر خراسان شمالی دستگیر شدند
رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: تاکنون هفت نفر از متهمان و متخلفان اصلی پرونده قیر در این استان دستگیر شده‌اند که احتمال افزایش این آمار وجود دارد.

حجت الاسلام اسدالله جعفری روز دوشنبه به ایرنا گفت: در این پرونده، سوء استفاده مالی نسبتا گسترده به صورت شبکه ای و باندی انجام شده است و بر اساس گزارش های رسیده از سربازان گمنام امام زمان(ع)، هفت نفر از مسوولان وقت در آن تخلف داشته اند.

وی افزود: متهمان، در زمینه اختصاص رایگان قیر رایگان، به علت نبود نظارت بر اجرای درست، سبب سوء استفاده پیمانکار شده است که البته با تبانی مسوولان وقت بوده است.

وی گفت: این موضوع در دستور کار و پیگیری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قرار گرفت و تحقیقات در شعبه ویژه آغاز شد، تاکنون هفت نفر از عوامل اصلی، دستگیر شده اند که ۶ نفر بازداشت به سر می برند و یک نفر به قید وثیقه آزاد شده است.

حجت الاسلام جعفری اظهار داشت: یک نفر از این افراد، معاون سابق استاندار خراسان شمالی است، ۲ نفر از مدیران کل، ۲ نفر کارشناس و یکی از شهرداران، در بازاشت موقت به سر می برند.

وی افزود: پس از شناسایی اموال، بخش قابل توجهی از اموال سوء استفاد شده، مسترد شده است.

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی گفت: تلاش در این زمینه ادامه دارد و بر اساس آخرین آمار و اطلاعات، احتمال اینکه افراد دیگر دخیل و مرتبط با این پرونده شناسایی شوند، وجود دارد.

حجت‌الاسلام جعفری پیش‌تر گفته بود که ۲ مدیر سابق و شماری از کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان به اتهام ارتشای ۱۱ میلیارد و ۹۰۸ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، پول‌شویی و اختلاس ۲۵ میلیارد ریال و تحصیل مال نامشروع به مبلغ ۱۱۱ میلیارد و ۲۱۱ میلیون و ۹۵۰ هزار ریال در زمینه توزیع قیر رایگان دستگیر شده اند.

حجت‌الاسلام جعفری اظهار داشته بود: در پی رصد اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در بررسی نحوه توزیع قیر رایگان در استان مشخص شد در این حوزه و در یک فرایند پیچیده نوعی فساد مالی توسط تعدادی از مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی شکل گرفته است.

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی افزوده بود: با توجه به ماهیت جرایم ارتکابی و نیز ابعاد مختلف موضوع، متهمان با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان مرکزی بجنورد شده اند و پرونده قضایی متشکله هم اکنون در شعبه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی دادسرای عمومی و انقلاب بجنورد و زیر نظر دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، در حال رسیدگی است.

خراسان شمالی ۸ شهرستان و ۲۲ شهر دارد و سهمیه قیر به شهرهایی که بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت دارند تعلق نمی گیرد اما، شهرهای کوچک خراسان شمالی می توانند از ۱۰ هزار تن سهمیه قیر رایگان استفاده کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه چهارشنبه 29 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق