تماس تلفنی معاون ترامپ با برهم صالح


تماس تلفنی معاون ترامپ با برهم صالح

 مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا تماس تلفنی با برهم صالح، رئیس جمهوری عراق برقرار کرد.ب

تماس تلفنی معاون ترامپ با برهم صالح

به گزارش الغدپرس، در این تماس تلفنی اوضاع کنونی در عراق و به صورت کلی منطقه و نیز راه‌های توسعه روابط دوجانبه و همکاری مشترک دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

مایک پنس بر حمایت آمریکا از ثبات عراق و خواسته‌های عراقی‌ها برای تحقق اصلاح و صلح و کنار گذاشتن خشونت تاکید کرد و به اهمیت احترام و حمایت از اراده عراقی‌ها و گزینه‌هایشان به دور از مداخله‌های خارجی اشاره کرد.

برهم صالح نیز از تمایل خود برای آنکه راه‌حل‌های اوضاع کنونی بنا به خواست تصمیم ملی عراق و به دور از مداخله‌های خارجی و از طریق راهکارهای مسالمت‌آمیز جهت حفظ امنیت و جلوگیری از خونریزی‌ها و تحکیم قانون و حفظ حق بیان و تظاهرات مسالمت آمیز و تقویت مقابله با تلاش‌ها جهت مداخله در امور داخلی کشور و به بازی گرفتن امنیت آن تاکید کرد.

رئیس‌ جمهور عراق بر لزوم حفظ مسالمت‌آمیز بودن تحرکات مردمی و حفظ حقوق مردم این کشور در بیان خواسته‌ها و آرمان‌هایشان که شایسته یک کشور دموکراتیک باشد، تاکید کرد.

برهم صالح بر حمایت از نهادهای امنیتی و نظامی کشور جهت انجام وظیفه ملی خود در حفظ جان شهروندان و دارایی‌ها و جلوگیری از خشونت‌ها و تعدی به حقوق شهروندان و امنیت عمومی تاکید کرد.

رئیس جمهور عراق و معاون رئیس جمهوری آمریکا همچنین سالگرد آزادسازی شهر موصل و جانفشانی‌های عراقی‌ها در رویارویی با تروریسم و نقش آمریکا و ائتلاف بین المللی و پشتیبانی آن از عراق در جنگ علیه تروریسم را یادآور شده و بر اهمیت بازسازی شهرهای ویران شده و بازگشت آوارگان و تضمین همزیستی میان گروه‌های دینی و قومیتی و یکپارچگی آنها برای رویارویی با رادیکالیسم تاکید کردند.

منبع:شفقنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022