آخرین روند اسکان موقت و بازسازی خانه‌های مناطق زلزله زده


آخرین روند اسکان موقت و بازسازی خانه‌های مناطق زلزله زده

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی گفت‌: با وضعیت آب و هوایی موجود، پیوند بین اسکان دائم و اسکان موقت را برقرار کرده‌ایم و اگر شرایط آب و هوایی اجازه دهد، روند اسکان دائم سریع‌تر می‌شود.

حافظ باباپور در حاشیه بازدید از روستای زلزله زده ورنکش شهرستان میانه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه زلزله ماه گذشته موجب تخریب ۱۰۰ درصدی ۳۰۰۰ خانه در روستاهای شهرستان‌های میانه و سراب شد، اظهار کرد: ۱۵۰۰ واحد مسکونی نیاز به تعمیر داشته و نزدیک به ۲۰۰۰ واحد دامی نیز بر اثر وقوع این زمین لرزه آسیب دیده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به راه‌های کمک به زلزله زدگان برای اسکان موقت توسط بنیاد مسکن گفت: نزدیک به ۳۰۰ نفر از ما درخواست اتاقک‌های ۱۲ متری و کانکس کرده بودند که خوشبختانه همگی را کامل کرده و به مردم تحویل داده‌ایم.

وی بیان کرد: نزدیک به ۲۷۰۰ نفر نیز اجاره‌ بهای بلاعوض ۱۰ میلیون تومانی درخواست داده بودند که مرحله اول آن پرداخت شده است.

به گزارش ایسنا، باباپور با بیان اینکه پرداخت مرحله دوم وام بلاعوض به عنوان اجاره بها برای تامین اسکان موقت زلزله زدگان، مشروط بر تحویل چادر و اعلام محل سکونت است، گفت: مرحله دوم این وام بلاعوض به حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر پرداخت شده و مابقی نیز با اجرای شرط مذکور پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت روند آواربرداری در مناطق زلزله زده توسط اداره کل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی اظهار کرد: از ۳۰۰۰ واحد مسکونی، آوار نزدیک به ۱۶۰۰ واحد تاکنون برداشته شده است، اما با توجه به عبور از مرحله اسکان موقت، عجله‌ای برای آواربرداری نداریم.

وی با بیان این که اسکان دائم در روستاها شروع شده است، اظهار کرد: ۱۲۰ نفر پی کاری واحدهای مسکونی‌شان را انجام داده و در نزدیک به ۲۰ واحد مسکونی، فونداسیون ریخته شده و در نزدیک به ۱۰ واحد مسکونی نیز اسکلت نصب شده است.

باباپور در ادامه با اشاره به تعداد نفرات معرفی شده به بانک گفت: از مجموع ۳۰۰۰ واحد احداثی، ۲۶۰۰ واحد به بانک‌ها معرفی شده‌اند که جا دارد در این راستا از همکاری سیستم بانک‌ها نیز قدردانی کنیم که در محل حضور پیدا کرده و متقاضیان بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک‌ها اقدام به درخواست وام می‌کنند.

وی در خاتمه از صدور پروانه برای ۳۶۰ واحد خبر داد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته