هفت طرح با حضور وزیر بهداشت در خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید


هفت طرح با حضور وزیر بهداشت در خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید

سبزوار- ایرنا- هفت طرح بهداشتی و درمانی دوشنبه شب با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به خبرنگار ایرنا گفت: در راستای گسترش و توسعه برنامه تحول سلامت، محل زیست پزشک مرکز خدمات جامع سلامت جغتای با زیربنای ۱۱۰ مترمربع و هزینه ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
دکتر علیرضا مسلم افزود: خانه بهداشت احمد آباد ملک با زیربنای ۹۰ مترمربع و هزینه یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال و مرکز خدمات جامع سلامت شهری کوشک با زیربنای یک هزار و ۱۰۰ متر مربع و هزینه ۲۸ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
وی ادامه داد: دو محل زیست پزشک مرکز خدمات جامع سلامت خوشاب و مرکز خدمات جامع سلامت محمدآباد با زیربنای هر یک ۱۱۰ مترمربع و مجموع هزینه چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال راه‌اندازی شد.
وی گفت: همچنین مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی حکم آباد با زیربنای یک هزار مترمربع و هزینه ۲۴ میلیارد ریال و پایگاه اورژانس جاده‌ای چشام داورزن با مشارکت خیران و زیربنای ۱۰۰ مترمربع با هزینه چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بهره‌برداری شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: مجموع اعتبارات هزینه شده برای این طرح‌ها ۶۵ میلیارد ریال است که با افتتاح این طرح‌ها با هدف گسترش و توسعه برنامه تحول نظام سلامت و ارتقا و افزایش دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی صورت گرفت.
۳۷ مرکز بهداشتی و درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.
سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


افزایش نگرانی ها در آمریکا و اروپا نسبت به پیشروی احتمالی نیروهای مسلح روسیه