یک پنجم اسرائیلی ها گرسنه اند


تحقیقات نشان می دهد یک میلیون کودک در فقر شدید بسرمی برند و این روند در حال گسترش است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما, روزنامه صهیونیستی تایمز آو نوشت : بررسی های انجام شده نشان می دهد حدود یک پنجم اسرائیلی ها در فقر و گرسنگی زندگی می کنند.
در این گزارش آمده است: مطالعات انجام شده از سوی سازمان امدادرسان لاتت Latet نشان می‌دهد حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار شهروند اسرائیلی فقیر هستند. بر اساس این بررسی، یک میلیون تن از این افرادِ فقیر را کودکان تشکیل می‌دهند. یک پنجم اسرائیلی ها گرسنه اند
گزارش سالانه سازمان لاتت نشان می‌دهد حدود یک پنجم اسرائیلی‌ها (۱۸/۵ درصد یا بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت اسرائیل) از ناامنی غذایی رنج می‌برند که این رقم در مقایسه با سال گذشته با افزایش دو درصدی همراه شده است.
از میان افرادی که از این سازمان کمک‌های غذایی و رفاهی دریافت می‌کنند، ۲۹/۴ درصدی به سبب ناتوانی در خرید اقلام غذایی دچار کاهش وزن شده اند و این در حالی است که ۱۲ درصد اعلام کرده اند در زباله دان‌ها در پی یافتن چیزی برای خوردن هستند (که تعداد این افراد در مقایسه با سال گذشته ۹ درصد افزایش یافته است.)
حدود ۲۷/۹ درصدی از افرادی که از این سازمان کمک‌های غذایی دریافت می‌کنند اعلام کرده اند کودکانشان همیشه یا اغلب بدون ناهار به مدرسه می‌روند که این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۸ از افزایش ۱۶ درصدی حکایت دارد.
اکثر آن‌هایی (۷۹/۸ درصد) که از این سازمان کمک‌های غذایی دریافت می‌کنند، به عنوان کارگر در خانه‌ها کار می‌کنند و این در حالی است که یک پنجم افراد هم اعلام کرده اند یک یا تعداد بیشتری از اعضای خانواده شان کار می‌کنند.
بر اساس این گزارش، دو میلیون و ۳۰۰ هزار اسرائیلی (۲۵/۶ درصد) زیر خط فقر زندگی می‌کنند، ​از جمله یک میلیون کودکی که شامل یک سوم از همه کودکان در اسرائیل می‌شوند.
یک پنجم اسرائیلی ها گرسنه اند
در این بررسی همچنین آمده است: ۶۶ درصد از آن‌هایی که از سازمان‌های امداد رسان کمک دریافت می‌کنند توان خرید دارو‌های خاص را ندارند و نمی‌توانند تحت درمان پزشکی قرار گیرند و این در حالی است که حدود نیمی از آن‌ها (۴۹ درصد) حتی توان گرم کردن خانه هایشان را ندارند و اکثر مردم (۸۷ درصد) توان پرداخت هزینه‌های فوق برنامه و گردش‌های علمی را برای فرزندان مدرسه‌ای خود ندارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در