آلمان از تمدید تحریم‌های اروپایی روسیه گفت


آلمان از تمدید تحریم‌های اروپایی روسیه گفت

تهران – ایرنا – هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان روز دوشنبه اعلام کرد که سران اتحادیه اروپا درجریان اجلاس هفته جاری خود، تحریم‌های اقتصادی روسیه را تمدید می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ‌ ماس گفت دلیلی نمی بیند که از شدت مجازات مسکو به دلیل تحرکاتش در شرق اوکراین، ‌ کاسته شود.

این تحریم ها مشمول همه بخش های اقتصاد روسیه از جمله صنایع نفت و گاز این کشور است.

تمهیدات اروپا علیه روسیه ابتدا پس از سقوط هواپیمای خطوط هوایی مالزی بر فراز شرق اوکراین، اتخاذ شد. در جریان آن سانحه که در سال ۲۰۱۴ روی داد، ۲۹۸ نفر کشته شدند. اتحادیه اروپا از آن زمان به بعد، ‌ این تمهیدات مجازاتی را هر شش ماه یکبار تمدید می کند.

گرچه دولت اوکراین و غرب از همان زمان انگشت اتهام در مورد سقوط این هواپیما را به سمت روسیه گرفتند، مسکو هرگونه دخالت در این حادثه را رد کرد.

در همین حال، ‌ فرانسه روز جاری میزبان نشستی چهار جانبه با حضور نمایندگانی از روسیه، ‌ اوکراین و آلمان است به این امید که پیشرفت هایی به سوی صلح در اوکراین حاصل شود.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه برای آب کردن یخ روابط بین اروپا و روسیه تلاش کرده، ‌ اما وزیر امور خارجه آلمان کاهش تحریم های مسکو را زودهنگام ارزیابی کرده است.

ماس پس از ورود به بروکسل برای شرکت در نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا گفت: به انجام آنچه از نظر ما تاکنون درست بوده، ‌ ادامه می دهیم، ‌ زیرا دلایلی که به اعمال تحریم ها منتهی شد، ‌ همچنان باقی است.

اجلاس گروه نورماندی در پاریس با حضور مکرون، ‌ ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، ‌ آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین برگزار می شود و هدف از آن، ‌ اجرای توافق امضا شده در مینسک در سال ۲۰۱۵ است که در قالب آن، عقب نشینی تسلیحات سنگین از اوکراین، ‌ اعاده کنترل کی یف بر مرزهایش، خودمختاری بیشتر برای شهرهای دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین و برگزاری انتخابات محلی در مناطق جدایی طلب شرق، مطرح شده است.

اتحادیه اروپا اصرار دارد برای لغو یا کاهش تحریم ها، ‌ باید توافق مینسک به اجرا درآید.۹۱۰۹

گروه تماس اوکراین (گروه نورماندی) شامل نمایندگان چهار کشور آلمان، روسیه، اوکراین و فرانسه است که با هدف پایان دادن به جنگ در شرق اوکراین در ششم ژوئن ۲۰۱۴ پایه گذاری شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه