آیا صنوف آلاینده بیرجند به خارج از شهر منتقل می‌شوند؟


آیا صنوف آلاینده بیرجند به خارج از شهر منتقل می‌شوند؟

رئیس اداره امور اصناف و تشکل‌های صنفی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: زمینه انتقال 1800 واحد صنفی در مرکز استان به شهرک صنوف مزاحم و آلاینده پیش بینی شده، فراهم شده است.

مظفر آریانفر، امروز دوشنبه ۱۸ آذر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ️ 31 هزار واحد صنفی در استان دارای پروانه کسب فعالیت هستند که زمینه اشتغال مستقیم 75 هزار نفر را در حوزه اصناف استان فراهم کرده‌اند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۳ هزار واحد صنفی در بخش توزیع و مابقی این واحدهای صنفی نیز در بخش صنعت و خدمات مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش ایسنا، رئیس اداره امور اصناف و تشکل‌های صنفی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به انتقال صنوف آلاینده به شهرک صنوف، افزود: ️ دستگاه‌های خدمات رسان نیز باید با این صنوف زحمتکش همکاری‌های لازم را داشته باشند تا زمینه انتقال و استقرار این واحدها در شهرک فراهم شود.

رئیس اداره امور اصناف و تشکل‌های صنفی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: مهم‌ترین مشکل برای انتقال این صنوف بحث مالیات بر ارزش افزوده و هزینه پروانه ساختمانی است.

آریانفر اظهار کرد: هر واحد صنفی باید مبلغ ۲۰ میلیون تومان برای هزینه‌های مالیات بر ارزش افزوده و صدور پروانه ساختمانی پرداخت کند که لازم است این مبلغ به گونه‌ای سازماندهی شود که واحدهای صنفی توان پرداخت آن را داشته باشند.

وی یادآور شد: اگر این مشکل حل شود، نخستین اتحادیه‌ها از اول شهریورماه سال آینده کار انتقال را آغاز خواهند کرد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها