::اسلام آباد- امیر خانزادی در پاکستان


::اسلام آباد- امیر خانزادی در پاکستان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir/) از اسلام آباد؛ امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد؛ امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش کشورمان در سفر رسمی دو روزه وارد پاکستان شد و در طول بازدید از مقر نیروی دریایی ارتش پاکستان در اسلام آباد، مورد استقبال قرار گرفت.
۱- امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران
فرمانده نیروی دریایی ارتش کشورمان در مورد اهداف سفر خود گفت: آنچه که به طور قطعی دنبال می‌کنیم توسعه همکاری‌ها در دریاست که جنبه‌های مختلفی را به خود اختصاص می‌دهد از جمله جنبه‌های عملیاتی، فنی و آموزشی و همکاری‌های متعددی که در قالب تبادل اطلاعات و به اشتراک گذاری اطلاعات شکل می‌گیرد.
امیر دریادار خانزادی در مورد برنامه‌های مشترک نیرو‌های دریایی دو کشور گفت: در آینده بسیار نزدیک نیروی دریایی پاکستان رزمایش امان را برنامه‌ریزی کرده که درخواست داشتند که نیروی دریایی ایران هم در آن شرکت کند که توضیحات لازم در این زمینه داده شد و برنامه‌ریزی می‌کنیم. رزمایشی را هم که در اجلاس فرماندهان نیرو‌های دریایی اقیانوس هند در چارچوب همکاری‌های اجلاس فرماندهان اقیانوس هند شکل می‌گیرد برنامه‌ریزی می‌کنیم و رزمایشی را هم در اسفندماه برگزار می‌کنیم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش کشورمان در نخستین روز از سفر خود دیداری با «ظفر محمود عباسی» فرمانده نیروی دریایی پاکستان انجام داد. در این دیدار دو طرف درخصوص همکاری‌های مشترک رایزنی کردند.
امیر دریادار در مورد این ملاقات گفت: رویکرد تعاملی و همکاری دریایی آغاز شده است. یک فاصله زمانی زیادی داشتیم. شاید بیش از ۲۰ سال بود که هیچ فرمانده نیروی دریایی از دو طرف رفت و آمد و گفتگو نکرده بودند. الان گفتگو‌های خیلی خوب و سازنده‌ای شکل گرفته و هر دو طرف روی توسعه همکاری‌ها تاکید کردند.
دو طرف ضمن بررسی همکاری‌های مشترک میان نیرو‌های دو کشور و بررسی موضوعات منطقه‌ای اعلام کردند که در جا‌هایی که در منطقه نقاط واگرایی و یا اختلافات زمینه‌ای وجود دارد باید از طریق گفتگو به سرانجام برسد و هیچ کشوری نباید در منطقه به دنبال راهکار نظامی باشد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش کشورمان قرار است در ادامه‌ی سفر خود از تاسیسات نیروی دریایی پاکستان در شهر کراچی هم بازدید به عمل آورد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش حکیم به وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا